نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

تفکر بسیجی، باید با علم و عمل همراه شود

امام جمعه کرمان گفت: بسیجی مرد علم و عمل است و تفکر بسیجی باید عملی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای بسیجی گفت: بسیج یک جریان پویا، روشنگر، مومن و  مبتنی بر احکام و دین است.

او با اشاره به اینکه بسیج لشکر مخلص خدا است، افزود: بسیج یک جریان پیشرو است که امروز مقاومت اسلامی و جهان اسلام را مد نظر قرار داده و این تفکر در کشور‌های مختلف دینی طرفداران زیادی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: بسیج و تفکرات بسیجی، یک فکر و اندیشه و یک منظومه فکری مبتنی بر کتاب قرآن و  سنت اهل بیت (ع)  است.

او  تفکر بسیجی را برگرفته از آیات و روایات دانست و گفت:  اولین ویژگی در تفکر بسیجی، اعتقاد و مسئولیت انسان است و بسیجیان باید این رسالت را به بهترین وجه ممکن انجام دهند. 

نماز جمعه کرمان

امام جمعه کرمان افزود: بسیجی اطراف خودش را خوب می‌شناسد و مناسب با شناختی که از اطراف خود و جهان دارد با انگیزه کامل وارد صحنه عمل می‌شود.

او  ویژگی های دیگر تفکر بسیجی را اخلاص، ایثار و شهادت طلبی دانست و تاکید کرد: این تفکر از دشمن نمی‌هراسد و از ملامتِ ملامتگران هراسی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت: تفکر ناب اسلامی مبتنی بر اصول و فروع دین به اخلاق نظری و عملی توجه دارد و عدالت خواه و همه جانبه است و در این مسیر حرکت می‌کند.

او در ادامه خطبه‌های خود افزود: تفکر بسیجی سیاست را می‌شناسد و از هر حادثه ای تحلیل متناسب با خودش را دارد؛ ولی جناحی نیست.

 خطیب جمعه کرمان ادامه داد: بسیجی محروم نواز و مدافع محرومان و به دنبال رفع محرومیت در جامعه است و برای اینکه محرومیت را کم کند، شب و روز نمی‌شناسد.

نماز جمعه کرمان

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی با رعایت همگان به تقوای الهی گفت: برای مبارزه با هوا و هوس تلاش کنیم؛ چرا که هوا و هوس خطرات فراوانی دارد و به روح و روان شخص و به جامعه دینی و مردم آسیب وارد می‌کند.

او یکی از عواقب خطرناک هواپرستی را فاصله با خدا عنوان کرد و به روایتی از پیامبر (ص) که فرمودند خوش به حال آن‌هایی که در سایه عرش الهی و حق شناسی از هم سبقت می‌گیرند، اشاره کرد. 

نماینده ولی فقیه دراستان کرمان تاکید کرد: حرف زدن‌ها، دفاع کردن‌ها و  پذیرفتن و قبول کردن‌ها باید بر مبنای حق و حقیقت باشد.

او تصریح کرد: یکی از صفات انسان‌های متقی آن است که خودشان حق را می‌گویند و لازم نیست با شهادت شهود حق را اثبات کنند؛ چرا که زودتر به زبان می‌آورند و وقتی حق را بشناسیم از آن تبعیت می کنیم. 

امام جمعه کرمان به مردم توصیه کرد: دنبال و مدافع حق باشید، به بیان حق بپردازید و در عمل و رفتار حق را تقویت و هر کجا جبهه حق را دیدید، مساعدت کنید.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار