بدهی کار دست فدراسیون قایقرانی داد

فدراسیون قایقرانی کشورمان به دلیل بدهی سنگین به اداره مالیات، نمی‌تواند قایق‌های جدید را از گمرک ترخیص کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون قایقرانی کشورمان در سال ۹۶ اقدام به خرید قایق‌های جدیدی از کشور چین کرد، اما بعد از گذشت ۵ سال هنوز این قایق‌ها به دست ملی پوشان نرسیده است. بعد از گذشت ۳ سال از خاک خوردن قایق‌های جدید در گمرک، امروز خبر رسیده است که فدراسیون قایقرانی به دلیل بدهی سنگینی که به اداره مالیات دارد، فعلا نمی‌تواند این قایق‌ها را ترخیص کند.

با اعلام علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی کشورمان، این فدراسیون از سال ۸۹ تا ۹۵ مبلغ ۵ میلیارد و ۹۰۰ هزار تومان بدهی مالیاتی دارد، به همین دلیل ترخیص قایق‌های جدید تیم ملی روئینگ به مشکل خورده است و تا زمانی که این بدهی پرداخت نشود، قایق‌ها هم چنان در گمرک باقی خواهند ماند. اصل بدهی فدراسیون قایقرانی به اداره مالیات یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است و بقیه آن جرایمی است که پرداخت نشده است.

داستان قایق‌ها از این قرار است که فدراسیون قایقرانی ایران در سال ۱۳۹۶ از یک شرکت چینی قایق‌های جدیدی خریداری کرد و، چون فدراسیون ایران با شرکت چینی به طور کامل تسویه حساب نکرده بود، شرکت چینی هم قایق‌ها را به فدراسیون ایران تحویل نداد. حال بعد از تغییرات گسترده در فدراسیون قایقرانی و با روی کار آمدن علیرضا سهرابیان به عنوان رئیس فدراسیون، تسویه حساب با شرکت چینی در سال ۱۳۹۸ انجام شد و در نهایت قایق‌های جدید به مقصد ایران بارگیری شدند.

اعضای تیم ملی قایقرانی روئینگ

بعد از این اتفاق ملی پوشان قایقرانی روئینگ کشورمان خوشحال بودند که قبل از رقابت‌های انتخابی المپیک و المپیک با قایق‌های جدید تمرین خواهند کرد؛ اما داستان طور دیگری رقم خورد و این قایق‌ها به دست فدراسیون نرسیدند. اسفند ماه سال ۱۳۹۸ بود که قایق‌های جدید وارد جزیره قشم شدند و از آن موقع تا امروز در گمرک ایران ماند. علت این که قایق‌ها هنوز ترخیص نشده بودند، این بود که گمرک ایران قایق را جزء لوازم لوکس می‌دانست و همین موضوع فدراسیون قایقرانی را مجبور کرد تا مالیات سنگینی پرداخت کند.


بیشتر بخوانید


حال بعد از گذشت ۳ سال از خاک خوردن قایق‌های جدید در گمرک، هنوز این قایق‌ها به دست اعضای تیم ملی روئنیگ نرسیده است. تیم ملی قایقرانی روئینگ کشورمان خود را برای رقابت‌های قهرمانی آسیا آماده می‌کند که از ۱۸ تا ۲۶ آذر ماه به میزبانی تایلند و در شهر بانکوک برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار