آغاز طرح سواد آموزی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح سواد آموزی مدرسه محور با ثبت‌ نام از بی‌سوادان در مدارس استان آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح سواد آموزی در تمامی مدارس از طریق اولیا و دانش آموزان افراد بی سواد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال شناسایی و از طریق مدرسه جذب و ثبت نام می شوند .

او اظهارکرد: سرانه دوره سوادآموزی در طرح سواد آموزی یک میلیون و ۱۴۷ هزار تومان، دوره انتقال یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و دوره تحکیم سواد نیز ۲۳۰ هزار تومان به ازای هر شخص است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: این سرانه حق الزحمه مربی و عوامل اجرایی مدرسه  است که در پایان سال پرداخت می‌شود.

زارع پور تصریح کرد: طرح سواد آموزی مدرسه محور با مشارکت‌ معاونت‌های آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه و سواد آموزی و از طریق مدارس اجرا می‌شود.

سید حمدالله خواهش نیک معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان نیز گفت: علاوه بر آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، معلمان و کادر مدرسه می‌توانند به عنوان مربی سوادآموزی تدریس و سرانه در صورت قبولی سوادآموز به آنان پرداخت می‌شود.

او افزود: از مدیران مدارس مجری که سالانه حداقل ۵۰ تن از بی سوادان واجد شرایط در هر منطقه را باسواد کنند تقدیر و مشوق‌های نیز اختصاص می‌یابد.

خواهش نیک عنوان کرد: از طریق پایگاه اسمی سطح سواد و سامانه سناد با اولویت اولیای دانش‌آموزان افراد واجد شرایط شناسایی می‌شوند .

علی زهرایی، معاون آموزش ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: گروه‌های آموزشی، راهبران آموزشی و مدیران مجتمع در شناسایی جذب و ثبت نام فعالیت می‌کنند.

او افزود: معلمان دوره ابتدایی به ویژه در روستاها و مناطق عشایری افراد بی‌سواد را شناسایی و در کلاس های سواد آموزی ثبت نام می کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.