هفت هزار میلیارد تومان پروژه برای سفر هیات دولت به لرستان تعریف شد

رییس‌کل دادگستری لرستان گفت: هفت هزار میلیارد تومان پروژه حوزه‌های مختلف در آستانه سفر رییس جمهوری به استان تهیه و تعریف شده است تا با طرح در جلسات این سفر، تصویب نهایی شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،  محمد رزم ،رییس‌کل دادگستری لرستان اظهار کرد: مشکلات پروژه‌های کلان لرستان در سفر رییس جمهوری به این استان بیان خواهد شد که رویکرد اصلی، فعال سازی پروژه‌های راکد می‌باشد.

وی گفت: زمینه حمایت از سرمایه گذاران در راستای سیاست‌های کلی اقتصادی نظام و ابلاغی مقام معظم رهبری و تحت حمایت از حقوق بیت‌المال، برای توسعه و آبادانی لرستان فراهم می‌شود و اکنون که در جنگ اقتصادی هستیم برای تقویت کارخانجات تولیدی و سرمایه گذاری همواره تلاش خواهیم کرد.

وی در خصوص مشکلات کارخانه عظیم خودرو بروجرد افزود: این کارخانه سه هزار میلیارد تومان ارزش دارد و اکنون فعال است، اما در گذشته تعدادی خودرو را پیش فروش کرده که بیش از ظرفیت و بدون مجوز بود و باید نظارت‌های لازم صورت می‌گرفت.

رزم تصریح کرد: در این راستا تعدادی از مردم مالباخته شکایت کردند که امیدواریم با دستورات قضایی، مدیر این کارخانه آزاد و زمینه اشتغالزایی کامل با ظرفیت آن فراهم شود.

وی همچنین ادامه داد: صنایع غذایی گهر دورود در ۶ فاز طراحی شده که ۲ فاز آن با ۱۲۰ کارگر فعال است و برای راه اندازی سایر بخش‌های آن، باید به بخش خصوصی واگذار شود.

رزم اظهار کرد: کارخانه صدر فولاد ازنا به ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز دارد که اکنون به سرمایه گذار جدید واگذار شده است که در آینده نزدیک فاز فولاد آن فعال و تا ۲ ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: متهمان ۱۹ فقره قتل در لرستان از سال ۸۰ تاکنون شناسایی شده، اما فراری هستند، تاکنون قاتلان ۱۰ فقره قتل شناسایی نشده اند و طی ۲ سال گذشته، ۳۰ قاتل که پرونده آنان طی ۱۵ سال اخیر تشکیل شده است دستگیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از زندانیان محکوم استان، دارای اشتغال و تولید درآمد زا هستند و ۶۴۰ زندانی با رای باز در بند می‌باشند گفت: همچنین حکم اعدام ۲ متهم پرونده تیراندازی به پمپ بنزین منطقه دره گرم خرم آباد در سال ۹۷ اجرایی شد.

رییس کل دادگستری لرستان افزود: ۶ ماهه نخست سال گذشته نیز ۲۳ زندانی از زندان مرکزی خرم‌آباد فرار کردند که با تلاش نیرو‌های امنیتی شناسایی و دستگیر شدند و با ۱۰ نفر از مامورانی که در نقشه فرار آن‌ها همکاری داشتند برخورد شد.

رزم با اشاره به اینکه سرقت، اولین جرم در لرستان می‌باشد ادامه داد: از پنج هزار عنصر مجرمانه جرم، حدود ۴۰ جرم شناسایی شده است و در اولویت برخورد قرار دارد که بر این اساس با قاتلان، قاچاقچیان کالا، اراذل و اوباش و مجرمان سرقت مسلحانه قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۹۷ هزار پرونده به دادگستری لرستان ارجاع و به صورت ۱۰۰ درصد رسیدگی شده است افزود: ۲۵ حوزه قضایی فعال در این استان وجود دارد و در ۲۷۴ شعبه ۲۴۹ قاضی درحال خدمت رسانی هستند که ۴۱ درصد در پست قضات کسری داریم.

وی ادامه داد: اکنون ۹ انبار اموال تملیکی در لرستان وجود دارد و شامل خودرو، موتور سیکلت، قطعات یدکی، لوازم خوراکی می‌باشد که بسیاری از موجودی آن‌ها قابل استفاده نیست.

رزم گفت: یک میلیارد متر مکعب تخصیص آب لرستان است که تنها ۲۷۸ میلیون مترمکعب آن ذخیره می‌شود و باقی آن به دلیل نبود سد ذخیره نمی‌شود همچنین وزارت نیرو و آب منطقه‌ای باید آب را از پشت سد‌ها به اراضی کشاورزی انتقال دهند.

رییس کل دادگستری لرستان اضافه کرد: خبرنگاران نگهبان امین منافع عمومی هستند که اطلاع رسانی به موقع، آگاهی بخشی و روشنگری در مسیر توسعه، ثبات و آرامش مهمترین وظیفه آنان است.

رزم گفت: همچنین هفته گذشته با کمک بسیج و جمع آوری ۷۰۰ میلیون تومان، زمینه آزادی ۴۲ نفر از زندانیان جرایم مالی و غیرعمد در لرستان فراهم شد و به آغوش خانواده بازگشتند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.