وحیدی گفت: دولت به این سمت و سو توجه دارد که اختیارات بیشتری را به استانداران تفویض کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، دقایقی پیش وحیدی وزیر کشور وارد خراسان جنوبی شد و مورد استقبال مسئولین استانی قرار گرفت.

تودیع و معارفه استاندار خراسان جنوبی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، حضور در گلزار شهدای بیرجند و حضور در یادواره سردار سرلشکر پاسدار شهید ناصری و شهدای برون مرزی از شاخصترین برنامه‌های امروز وزیر کشور در بیرجند است.

وحیدی وزیر کشور در فرودگاه بیرجند در جمع خبرنگاران گفت: رویکرد دولت سیزدهم، تفویض اختیارات بیشتر به استانداران در جهت حکمرانی بهتر در سطح ملی و استانی است.

او افزود: یکی از شعار‌ها و برنامه‌های دولت، تمرکز زدایی از طریق دادن اختیارات بیشتر به استانداران به منظور حکمرانی بهتر در سطح ملی و استانی است.

وحیدی بیان کرد: بنا به آن چه در برنامه ۱۴۰۱ پیش بینی شده، استانداران با اختیارات بیشتر، منابع مالی بهتر و داشتن صندوق پیشرفت و توسعه استان، مسائل را بهتر سر و سامان خواهند داد.

وزیر کشور عنوان کرد: با این اقدام، تصمیم گیری‌ها مبتنی بر اقتضائات استانی سریع‌تر و بهتر صورت می‌گیرد و پیش از این که پروژه‌ها در سطح ملی تعریف شوند، در مجموعه استان‌ها تعریف و اجرا می‌شوند.

او ادامه داد: راه اندازی صندوق‌های توسعه و پیشرفت استانی در برنامه ۱۴۰۱ سازمان برنامه و بودجه کشور پیش بینی شده و در حال طی کردن مراحل خود است؛ لذا بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی قابلیت اجرا پیدا خواهد کرد.

وحیدی گفت: صندوق‌های توسعه و پیشرفت استانی از محل منابع دولتی و ملی و نیز اعتبارات ناشی از فروش اموال و سایر درآمد‌ها در استان‌ها تأمین می‌شوند.

وزیر کشور در خصوص رویکرد دولت در زمینه فعالیت بازارچه‌های مرزی اظهار کرد: بازارچه‌های مرزی در توسعه اقتصادی استان‌های مرزی حائز اهمیت هستند، لذا عزم دولت بر فعال سازی هر چه بیشتر آنهاست.

او تصریح کرد: سند آمایش ملی مبنای تصمیم گیری‌ها و برنامه ریزی هاست، اما ممکن است با توجه به اقتضائات منطقه‌ای نیاز به اصلاحات و بازنگری داشته باشد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.