معاون وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود اعلام کرد آمریکا برای ایجاد بی ثباتی در روسیه در پوشش پروژه‌های بشردوستانه و محیط زیستی مبلغ قابل توجهی را خرج می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی گفت واشنگتن هرگز از تلاش برای مهار توسعه روسیه دست نمی‌کشد و بودجه قابل توجهی را برای بی ثبات کردن اوضاع روسیه هزینه می‌کند.

ریابکوف در نشست کمیسیون حفاظت از حاکمیت روسیه و جلوگیری از مداخله در امور داخلی در شورای فدرال روسیه (مجلس علیا) گفت: «بدخواهان روسیه هرگز از تلاش برای مهار توسعه کشورمان، تأثیرگذاری بر سیاست داخلی و خارجی ما از طریق تحریم، باج خواهی و جنگ سایبری دست برنمی‌دارند. واشنگتن با استفاده از سازمان‌های غیرانتفاعی بین‌المللی و ابزار‌های دیگر، بودجه قابل توجهی را برای بی‌ثبات کردن کشور هزینه می‌کند.»

او در ادامه تاکید کرد: طرف آمریکایی این کار را به بهانه کمک به تقویت نهاد‌های دموکراتیک و جامعه مدنی انجام می‌دهد و پول‌های کلانی برای تامین مالی آشوبگران و جدایی طلبان در راستای ایجاد ناامنی در کشور هزینه می‌کند. البته آمریکا این پول‌ها را در پوشش کمک مالی به پروژه‌های حفاظت از محیط زیست، برابری جنسیتی و قومی و فرهنگی انجام می‌دهد.

ریابکوف در پایان گفت که جنگ‌های اطلاعاتی که به گفته آمریکایی‌ها و برخی از متحدانشان هر چیزی در آن رخ می‌دهد، همه حوزه‌ها اعم از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها را درگیر می‌کند و مخاطب آن جوانان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار