در پی شیوع سویه جدید ویروس کرونا، مصر و قزاقستان پرواز‌های خود به کشورهای آفریقایی را به حالت تعلیق درآوردند و از رصد مسافران خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، قزاقستان و مصر از امروز (سه‌شنبه) پرواز‌های خود را به حالت تعلیق در‌می‌آورند. دلیل این تعلیق، شیوع سویه جدید ویروس کرونا موسوم به «امیکرون» عنوان شده است.

دولت نورسلطان افزود که ورود شهروندان تعدادی دیگر از کشور‌های آفریقایی و همچنین «هنگ کنگ» را محدود می‌کند و ورود مسافران از کشور‌هایی که سویه جدید در آن‌ها گزارش شده، مورد نظارت قرار می‌دهد.

گفتنی است اخیرا سویه جدیدی از ویروس کرونا به نام امیکرون گزارش شده است که نگرانی‌ها را درباره بالا رفتن تعداد مبتلایان افزایش داده است. تاکنون در هلند، بلژیک، استرالیا، آلمان، انگلیس و دانمارک مواردی از ابتلا به این ویروس گزارش شده است.

مراکش و ژاپن از روز گذشته ورود مسافران خارجی به کشور‌های خود را ممنوع اعلام کرده اند. در ایران نیز، بنا به اعلام حسن خوشخو، مدیر کل دفتر نظارت بر فرودگاه‌های ایران ورود مسافران خارجی از هشت کشور واقع در جنوب آفریقا ممنوع اعلام شده است. افزون بر این، ایرانیانی که از این هشت کشور بازگردند به مدت هشت روز قرنطینه می‌شوند.

وزیر بهداشت آفریقای جنوبی از محدودیت‌های پروازی اعمال شده اظهار ناخشنودی کرده و گفته است این کار باعث می‌شود اقتصاد آفریقای جنوبی صدمه زیادی ببیند.

گفته می‌شود سرایت پذیری این سویه ۴ تا ۵ برابر بیشتر از سویه دلتا است و سازمان جهانی بهداشت در خصوص احتمال شیوع بالای آن هشدار داده و خواستار تسریع در واکسیناسون و اعمال محدودیت های کرونایی در کشورها شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار