هاشمی گفت: راه اندازی واحد‌های راکد فعلی در تملک بانک‌ها، حفظ و تقویت تولید، به عنوان ۲ مولفه اصلی و تاثیرگذار تحقق رشد اقتصادی استان برنامه‌ریزی شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در جلسه هم اندیشی احیای واحد‌های راکد استان سمنان ابراز داشت: جلسات هم اندیشی احیای واحد‌های راکد، به منظور رفع موانع و دستیابی به نتیجه مطلوب، از ظرفیت نخبگان اهل فن در سه محور صنعت و معدن، گردشگری و کشاورزی استفاده شود.

وی با تاکید بر تلاش برای حفظ وضعیت مطلوب در حوزه فعالیت واحد‌های تولیدی استان سمنان، ادامه داد: مسوولان با تلاش بر تقویت فعالیت واحد‌های فعال در حوزه تولید و کاهش تعداد واحد‌های راکد برای رشد اقتصادی استان همراهی کنند.

هاشمی اضافه کرد: افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی فعال فعلی استان از دیگر سیاست‌ها و برنامه‌های استان سمنان در حوزه تولید است که به صورت جدی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: معیشت، اقتصاد و کسب و کار، سه مولفه اولویت دار و اصلی در اجرای برنامه‌ها و اقدامات است که باید به صورت ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار سمنان گفت: بانک‌های عامل استان نسبت به اجرایی کردن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اهتمام ورزند و برای رفع موانع تولید و ارتقاء شاخص اشتغال استان گام بردارند و در صورت بی توجهی به این مساله برخورد‌های لازم انجام خواهد شد.

استان سمنان یکهزار و ۷۶۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد که ۶۰۳ واحد از این تعداد را معادن تشکیل می‌دهند.

صنایع استان سمنان ۳۹ درصد از اشتغال این استان را تامین می‌کنند و تولید ناخالص این استان در سال گذشته ۲۸.۶ هزار میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.