پوتین:

پیمان امنیتی آمریکا، انگلیس و استرالیا علیه چین موجب تنش منطقه‌ای می‌شود

رئیس‌ جمهور روسیه با ابراز نگرانی از ائتلاف‌های بوجود آمده علیه چین اعلام کرد که این توافق‌ها تنش‌ها را افزایش می‌دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه در سخنانی اعلام کرد: سرعت بهبود اقتصاد جهانی به دلیل نوع جدید ویروس کرونا نامشخص شده است. جهان باید برای تغییرات ویروس کرونا آماده شود و از آزمایش‌ها و واکسن‌ها به طور موثر استفاده کند.

پوتین همچنین از دولت روسیه خواست تا ظرف یک هفته یک برنامه برای مقابله با ظهور نوع جدید ویروس کرونا آماده کند.

رئیس‌ جمهور روسیه در واکنش به جریان‌سازی‌های اخیر غرب علیه این کشور گفت: آن‌ها در مورد تهاجم نیرو‌های روسی به اوکراین در ابتدای سال بسیار صحبت کردند، اما این اتفاق نیفتاد. روسیه همچنین نگران برگزاری مانور‌های نظامی در نزدیکی مرز‌های خود از جمله تمرینات برنامه‌ریزی نشده است.

پوتین توسعه تسلیحات مافوق صوت روسیه را پاسخی به اقدامات ناتو خواند و هشدار داد اگر کی‌یف تهدیدی علیه مسکو ایجاد کند، روسیه نیز مشابه آن پاسخ خواهد داد.

او رمز موفقیت روسیه در غرب آسیا را احترام به شرکا و عدم مداخله در امور داخلی آن‌ها دانست و اعلام کرد: کشور‌های غربی با تحمیل ارزش‌های خود به کشور‌های جهان سعی داشتند جهان را بر اساس الگو‌های خود بسازند.

پوتین همچنین وضعیت افغانستان را دشوار خوانده و خواستار کمک کشور‌های جهان به کابل و آزادسازی پول‌های بلوکه شده افغانستان در بانک‌های جهانی شد.

رئیس‌ جمهور روسیه همچنین اعلام کرد ائتلاف آمریکا، انگلیس و استرالیا علیه چین تنش‌ها در شرق آسیا را افزایش می‌دهد.

شایان ذکر است ناتو و در راس آن آمریکا در چند هفته اخیر ادعا کرده‌اند که روسیه در حال آماده شدن برای حمله به اوکراین است و سلاح‌های سنگینی را در نزدیکی مرز‌های آن مستقر کرده، اما درمقابل روسیه این ادعا‌ها را رد و اعلام کرده است مسکو قصد ندارد به هیچ کشوری حمله کند، اما غرب به دنبال افزایش تنش میان روسیه و اوکراین است.

ساعاتی پیش نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا که به کشور اروپای شرقی لتونی سفر کرده است با هشدار به روسیه در خصوص تحرکات غیرمعمول در مرز اوکراین این کشور را تهدید به عواقبی وخیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار