شرکت فایزر اعلام کرد تا پایان سال آینده میلادی ۸۰ میلیون دوز درمانی قرص کرونا به بازار عرضه خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بیش از یک سال از کشف واکسن کرونا در جهان می‌گذرد. طی این مدت کشور‌های مختلف کوشیدند با واکسیناسیون گسترده، همه‌گیری کرونا را کنترل کنند. در ماه‌های اخیر کشف قرص‌های خوراکی از سوی غول‌های داروسازی جهان برای درمان کرونا به قدری حائز اهمیت بود که برخی دانشمندان آن را با کشف پنی سیلین از سوی الکساندر فلمینگ برابر دانستند.

شرکت مِرک نخستین داروساز جهان بود که از داروی خوراکی خود برای درمان کووید ۱۹ رونمایی کرد. گرچه تحقیقات اولیه از تاثیرگذاری ۵۰ درصدی این دارو حکایت داشت، اما تحقیقات تکمیلی نشان داد این دارو تنها ۳۰ درصد موثر است.

با این حال، شرکت فایزر، بزرگترین شرکت داروسازی جهان داروی کرونای خود را با نزدیک به ۹۰ درصد تاثیرگذاری رونمایی کرد که با استقبال مراجع علمی همراه شد. این شرکت به تازگی اعلام کرده است، قصد دارد ظرفیت خط تولید داروی کرونای خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

اوایل ماه جاری میلادی فایزر برآورد کرده بود ۵۰ میلیون دوره درمانی قرص کرونا تولید خواهد کرد که ۱۸۰ هزار دوره تا پایان سال جاری میلادی صورت می‌گرفت. اکنون مدیران اجرایی فایزر می‌گویند با افزایش ظرفیت خط تولید خود، تا پایان سال آینده میلادی ۸۰ میلیون دوره درمانی قرص کرونا تولید خواهند کرد.

مدیر اجرایی فایزر در این باره گفت: ما اکنون می‌توانیم متعهد شویم که ۸۰ میلیون دوره درمانی قرص تولید کنیم که ۵۰ میلیون دوره آن در نیمه نخست سال آینده میلادی تولید می‌شود. این موضوع به لطف ماشین‌های گسترده خط تولید ما محقق شد. من اطمینان دارم که داروی ما موسوم به پاکسلووید (Paxlovid) می‌تواند در برابر سویه امیکرون نیز تاثیرگذار باشد.

وی افزود: شرکت فایزر قرار است اطلاعات تکمیلی درباره سویه جدید کرونا را در هفته‌های آینده دریافت کرده و کار بر روی میزان تاثیرگذاری واکسن و داروی خوراکی خود بر روی امیکرون را آغاز کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.