سیاهپور:

ثبت سرعت متوسط لحظه‌ای در جاده‌های فارس اجرایی شد

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای فارس گفت: تا پایان امسال تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات سرعت در محور‌های استان به ۲۰۰ دستگاه خواهد رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا سیاهپور مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای فارس گفت: در حال حاضر تعداد ۱۵۳ سامانه دارای کد پلیس در محور‌های مواصلاتی استان فعال هستند که نسبت به اعمال جریمه بر وسایل نقلیه خاطی اقدام می‌کنند.

او افزود: ۴۷ سامانه جدید نیز آماده بهره برداری بوده که در مجموع تا پایان امسال به ۲۰۰ دستگاه می‌رسد.

سیاهپور ادامه داد: این سامانه‌ها قابلیت تشخیص انواع تخلفات از جمله سرعت لحظه‌ای غیر مجاز در محل نصب سامانه، سرعت غیر مجاز متوسط در طول مسیر‌ها و بین دو سامانه، تخلف عدم تردد از بین خطوط و عدم رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی را دارند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان فارس با تأکید بر اجرای ثبت سرعت متوسط از ابتدای آبان ماه  امسال در جاده‌های استان، اظهار کرد: رانندگان می‌بایست توجه داشته باشند که رعایت سرعت مطمئنه در محل نصب دوربین‌ها کافی نیست و در تمام طول مسیر، میانگین سرعت بین دو سامانه نیز محاسبه می‌شود.

علیرضا سیاهپور در پایان گفت: یکی از تخلفات حادثه ساز در تردد‌های جاده‌ای تخطی از سرعت مطمئنه است که نصب دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف عاملی بسیار مهم در کاهش این تخلف محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار