در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

بازخوانی پرونده قاتل کودکان پاکدشتی + فیلم و تصاویر

جزییات پرونده قاتل کودکان جنوب تهران که پس از تجاوز، آن‌ها را در کوره‌های آجرپزی می‌سوزاند را می‌توانید در این گزارش بخوانید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،تقریبا ۱۷ سال قبل درست در روز اول مهر ماه سال ۸۳، جوان ۲۲ ساله ای به نام محمد بسیجه ملقب به «بیجه» به جرم قتل ۲۷ کودک و ۳ بزرگسال و تجاوز جنسی به آن‌ها دستگیر شد. او کارگر کوره پزخانه‌ای در شهرستان پاکدشت بود که در روز عاشورای سال ۸۱ اولین قربانی‌اش را که پسری ۹ ساله بود، پس از تجاوز به قتل رساند.

محمد کودکی را با شکنجه‌های پدر و نامادریش به نوجوانی رساند، در ۱۱ سالگی توسط یکی از آشنایان چندین بار مورد تجاوز قرار گرفت؛ کینه از پدر و نامادری‌اش از یک طرف و تجاوز از سوی دیگر بذر حسرت، نفرت و انتقام را در وجودش کاشت.

او با آزار، اذیت و کشتن حیوانات خود را به آرامش می‌رساند، اما چندی بعد آزار، اذیت و کشتن حیوانات برای تسکین روحش اثربخش نبود تا جایی که وارد فاز جدید از کارهایش یعنی قتل و تجاوز به کودکان شد.

علی دلداری قاضی دادگاه کیفری یک تهران و نماینده وقت دادستان در دادگاه کیفری استان، پرونده محمد بسیجه را در دست داشت. قاضی دلداری درباره سرگذشت پرونده بیجه گفت: پرونده‌ای منزجر کننده که به جرات می‌توان گفت بزرگ‌ترین پرونده جنایی ایران در چند دهه اخیر است.

دلداری ادامه داد: تجاوز و قتل بیش از ۲۰ کودک و ۳ بزرگسال، بیجه حاصل فقر بود و تمام قربانیان او نیز کودکانی از خانواده‌های فقیر بودند؛ او در یک خانواده پرجمعیت در قوچان خراسان رضوی متولد شد و با ۶ خواهر و ۶ برادر ناتنی زندگی می‌کرد.

وی افزود: وقتی چهار سالش بود، مادرش به علت سرطان فوت کرد، پدرش کارگر کوره پزخانه‌ها بود و او به کرات در اعترافاتش از پدری بداخلاق و مستبد صحبت می‌کرد که او را از همان دوران کودکی به شدت کتک می‌زد.

محمد در اعترافاتش می‌گفت: «یکبار پدرم پاهایم را با زنجیر بست و با چوب آنقدر کتکم زد تا از هوش رفتم و یکبار دیگر هم کم مانده بود با میله‌ای که در دست داشت مرا به قتل برساند، از همان کودکی دلم می‌خواست بمیرم تا حدی که بعد از یکی از دعوا‌های سخت با پدرم، با آجر محکم به سرم کوبیدم تا بمیرم، اما موفق نشدم.»

قاضی وقت دادگاه کیفری یک تهران ادامه داد: بیجه از ضریب هوشی بسیار بالایی برخوردار بود، اما در ۱۱ سالگی به ناچار و تحت فشار‌های پدرش درس و مدرسه را رها کرد، او تعریف می‌کرد به دلیل نداشتن پول، تکه‌های روزنامه باطله را از زباله‌ها جمع می‌کرد و در فرصت مناسب می‌خواند و از همین طریق با دنیای خارج از دنیایی که در آن زندگی می‌کرد، آشنا شد.

وی افزود: وقتی به منطقه خاتون‌آباد در تهران آمدند، از سوی یکی از آشنایان، چندین بار مورد تجاوز قرار گرفت؛ او در این باره می‌گفت: «وقتی آن شخص در کودکی به من تجاوز کرد، کتک سختی هم به من زد. همان موقع آنقدر از خودم بدم آمد که آرزو می‌کردم‌ای کاش مرا می‌کشت. یکبار هم در آن سال‌ها به فکر خودکشی افتادم. این خاطره تاثیر خیلی بدی در روحیه‌ام گذاشت.»

قاضی دلداری بیان کرد: محمد بیجه دوبار در ۱۸ سالگی عاشق شد، یکبار عاشق دختر افغانستانی شد و با او فرار کرد که در حال فرار پدر دختر آن‌ها را گرفت و بیجه را به قصد کشت زد؛ مدتی بعد از این ماجرا هم او عاشق دخترعمه‌اش که پزشک بود، می‌شود. اما به دلیل مخالفت پدر دختر اینبار هم شکست می‌خورد.

وی افزود: محمد در ابتدا برای انتقام از زندگی، دست به کشتن حیواناتی مثل سگ و گربه زد و ادعا می‌کرد حیوانات مریض را می‌کشت و آتش می‌زد، چون دلش برای آن‌ها می‌سوخت و نمی‌خواست آن‌ها زجر بکشند.

قاضی وقت دادگاه کیفری یک تهران ادامه داد: بیجه در تمام جلسات دادگاه این جملات را تکرار می‌کرد و حرف دیگری نداشت: «کودکانی را می‌کشتم که سرنوشتشان شبیه کودکی خودم بود. آن‌ها را می‌کشتم تا عذاب نکشند.». در یکی از جلسات دادگاه نیز علت اصلی ارتکاب قتل‌هایش را شباهت زندگی قربانیان با کودکی خودش اعلام کرد. می‌گفت: «چون من در بچگی حسرت کشیدم وقتی بچه‌های بدبخت پاکدشت را می‌دیدم آن‌ها را می‌کشتم تا از زندگی آینده و سختی‌ها نجاتشان دهم.» هرچند که این ادعا فقط حالات روحی و روانی او را در بر می‌گرفت».

بازخوانی پرونده قاتل کودکان پاکدشتی +تصاویر

او گفت: «قاتلی ۲۲ ساله با ذهنی شکل گرفته از انتقام. در آن زمان پرونده شخصیت شناسی برای متهمان تشکیل نمی‌شد. به همین علت درباره شخصیت محمد بسیجه نمی‌توان با قطعیت نظر داد، ولی خشونت‌های پدر و فردی که او را در کودکی مورد تجاوز قرار داد از او شخصیتی با اختلالات شدید روانی ساخت.

قاضی دلداری اظهار کرد: ترکیب فقر و ضریب هوشی بالای او، دلیل دیگر ارتکاب جنایت‌هایش بود. او قربانی‌هایش را به شیوه‌های گوناگون از بین می‌برد، بیجه غیر از سه مورد آدم ربایی، تمام قتل‌ها را به تنهایی انجام داد.

او گفت: علی غلام پور به اتهام همدستی در سه مورد آدم ربایی، متهم ردیف دوم این پرونده جنایی بود که به ۱۵ سال حبس محکوم شد. تمامی تعرض‌ها و قتل‌ها توسط بیجه انجام می‌شد.

عاشورای سال ۸۱ اولین تجاوز و اولین قتل

اولین قربانی بیجه کودک ۱۰ ساله‌ای بود که در عاشورای سال ۸۱ به قتل رسید، محمد پس از تجاوز با ضربات سنگ آن کودک را به قتل رساند و چند روز بعد زمانی که ماموران جسد کودک را پیدا کردند، با بی‌تفاوتی در صحنه حاضر شد و در مجلس ختم او نیز شرکت کرد.

پس از کشتن چهارمین قربانی و انداختن جسد او در کوره آجرپزی آرامش بیشتری بر اثر پیدا نشدن جسد در بیجه پیدا شد، قربانیان را با تزریق سیانور، خفه‌کردن، ضرب و جرح با چاقو و سوزاندن اجساد، به قتل می‌رساند.

با هر آدم کشی و تجاوز، اسامی و مشخصات قربانیان را در دفترش یادداشت می‌کرد که به گفته خودش وقتی فاصله میان قتل‌ها زیاد می‌شد آرامشش را از دست می‌داد و به همین دلیل با کشتن اشخاص دیگر آرامش را به زندگی برمی‌گرداند.

طی جلسات دادگاه، ابراز پشیمانی در چهره‌اش دیده نمی‌شد و حتی حس شرمساری نمی‌کرد. «اگر دستگیر نمی‌شدم باز هم ادامه می‌دادم» جمله‌ای که به کرات در هر جلسه از دادگاهش آن را بر سر زبان می‌آورد.

بیجه، یک بار توسط ماموران پلیس در سال ۸۲ دستگیر شد، اما با زیرکی از زیر ذره بین پلیس عبور کرد، اواخر سال ۸۳، با اطلاعات پسربچه‌ای از نحوه گم شدن دوستانش و سه کودک دیگر که از دست قاتل فرار کرده بودند، زمینه شناسایی قاتل و علی غلام پور متهم ردیف دوم پرونده، فراهم شد.

ماموران با پیگیری و تحقیقات به غلام پور رسیدند، او به همراه دو تبعه افغانستانی دستگیر شد؛ غلام پور پس از بازجویی پلیس، مشخصات محمد بیجه را داد.

بازخوانی پرونده قاتل کودکان پاکدشتی +تصاویر

محمد زمانی که با دوربین شکاری اش مشغول زیرنظر گرفتن کودکان بود، حوالی کانال آب دستگیر شد که در آن زمان هیچ کدام از قتل‌ها را گردن نگرفت و تا اینکه پس از ۲۰۰ ساعت بازجویی کارآگاهان پلیس آگاهی، به تعرضات و قتل‌ها اعتراف کرد.

بعد از اعترافات بیجه نوبت به برگزاری جلسات دادگاه رسید که اکثرا به صورت غیرعلنی برگزار شدند؛ خانواده‌های قربانیان داغی سنگین بر دل داشتند و شنیدن اعترافات قاتل، داغ آنان را سنگین‌تر می‌کرد. وکیل تسخیری او دبیر دریابیگی بود.

آخرین دفاعیات محمد بیجه در دادگاه چه بود؟

محمد بیجه روز دادگاه به عنوان آخرین دفاع خود گفت: «من از بچگی تحت ظلم بودم. وقتی زندگی‌ام را با دیگران مقایسه می‌کردم، ناچار دست به چنین اعمالی می‌زدم».

سرانجام بیجه پس از محاکمه غیرعلنی در شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست مرحوم قاضی منصور یاورزاده یگانه و چهار مستشارش در تاریخ ۲۷ آبان سال ۱۳۸۳ با رای اکثریت قضات آن شعبه، از اتهام سرقت تبرئه و در قتل عمدی ۲۰ کودک، زن و مرد مجرم شناخته شد و به خاطر ۲۰ قتل طبق ماده ۲۰۵ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۰ به ۱۶ بار قصاص و پرداخت ۴ دیه، به خاطر ۲ بار ارتکاب فعل حرام لواط طبق ماده ۱۱۲ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۰ به یک بار اعدام در ملأ عام، از جهت ۱۴ بار تفخیذ طبق ماده ۱۲۱ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۰ به تحمل ۱۰۰ ضربه شلاق، به اتهام آدم ربایی طبق ماده ۶۲۱ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ بخش تعزیرات به تحمل ۱۵ سال حبس، از جهت ۷ فقره شروع به قتل عمد طبق ماده ۶۱۳ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ بخش تعزیرات به تحمل سه سال حبس، به اتهام ایراد ضرب و جرح عمدی به پرداخت دیه و به خاطر جنایت بر میت طبق ماده ۴۹۵ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۰ به ۵ فقره ارش محکوم شد.

بازخوانی پرونده قاتل کودکان پاکدشتی +تصاویر

مرحوم قاضی یاورزاده

همچنین ضمن این دادنامه به دولت پیشنهاد و توصیه شد که دیه را در حق اولیای دم پرداخت کند. در روز ۲۶ اسفندماه ۱۳۸۳ حکمی که به گفته خودش بهترین خبر زندگی‌اش بود، اجرا شد. ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه بود، همه آمده بودند، از خانواده‌های کودکان کشته شده تا ماموران پلیس و قضات پرونده، متهم اصلی پرونده هم بود تا حکم اعدام را بر علیهش اجرا کنند.

۱۰۰ ضربه شلاق، بخشی از حکمی بود که قبل از اعدام محمد باید به او زده می‌شد، ضربات شلاق توسط مامور مجری اعدام به بدن بیجه زده شدند، عقربه‌های ساعت به ۱۰ رسید و در کسری از ثانیه حکم اجرا شد و محمد بسیجه به جرم تجاوز و قتل ۲۷ کودک و ربایش ۳ فرد بزرگسال به دار آویخته شد.

قبل از آنکه جرثقیل طناب دار را بالا بکشد، برادر ۱۶ ساله یکی از مقتولان موفق شد با گذشتن از حلقه ماموران چاقویی را در پشت بدن محمد بیجه فرو کند این مهاجم برای انتقام گیری از قاتل زنجیره‌ای کودکان پاکدشت تنها نبود و دیگر بستگان مقتولان هم می‌خواستند خود بخشی از ضربات شلاق را بر پشت بیجه وارد کنند.

بازخوانی پرونده قاتل کودکان پاکدشتی +تصاویر

ماموران برای حفظ نظمی که می‌خواستند مراسم داشته باشد، از این کار جلوگیری کردند، هر چند مادر یکی از مقتولان اجازه یافت طناب پلاستیکی دار را بر گردن محمد بیجه بیاویزد.

آیا خانواده بیجه در دادگاه حضور داشتند؟

در طول جلسات دادگاه هیچ یک از اعضای خانواده قاتل حضور نداشتند و حتی برای تحویل جنازه او هم نیامدند. 

بازخوانی پرونده قاتل کودکان پاکدشتی +تصاویر

اظهارات قاضی سراج درباره پرونده بیجه

قاضی ناصر سراج که در زمان تشکیل پرونده محمد بسیجه رئیس دادگاه کیفری استان تهران بود، در این باره اظهار کرد: این پرونده پیچیده بود و افکار عمومی به شدت پیگیر موضوع بود و هر روز بازخواست می‌کردند. ما پیگیری کردیم، تا یک سرنخی پیدا شد که این بیجه رفتار مشکوکی دارد.

وی افزود: دو بار دستگیر کردیم، ولی هیچ سرنخی نتوانسته بودند به دست بیاورند، تا یک زمانی ایشان در شهر ری می‌رود و پدرش بنا بود و پدر مقتول هم بنا بود. آنجا برای بنایی می‌روند و یکی از طعمه‌ها را می‌خواستند بکشند، یک آجری در سر او می‌زند و تصور این آقا این بود که کشته شده است. اتفاقا آن بچه می‌خواست پدر خود را ببیند، یا غذا می‌آورد یا ببیند، این بیجه را آنجا می‌بیند و می‌گوید این فردی که به من تجاوز کرد و خواست من را بکشد، این آقا بود.

بازخوانی پرونده قاتل کودکان پاکدشتی +تصاویر

قاضی سراج بیان کرد: خوشبختانه آن جوان زرنگی می‌کند و تعقیب می‌کند و سوال می‌کند چه کاره است و می‌گویند در کوره آجرپزی است و مرغ و کبوتر هم می‌فروشد. تحت عنوان خرید مرغ وارد این موضوع می‌شود و وقتی مطمئن می‌شود به نیروی انتظامی اعلام کرد و این فرد دستگیر شد.

وی افزود: بعد از دستگیری هر روز می‌خواستند که موضوع چطور بوده؟ شورای عالی امنیت ملی وقتی روسای قوا حضور داشتند و مسئولینی که در شورای عالی امنیت ملی بودند، آقای فیروزآبادی و دیگران حضور داشتند. من گزارشی داشتم و فرمانده ناجا آمد، خواست از موضوع فرار کند و گفت این‌ها پرونده تشکیلاتی نبود و سرنخی نبوده است که ما نتوانستیم کشف کنیم.

رئیس وقت دادگاه کیفری استان تهران تصریح کرد: بعد من وقت گرفتم و خواستم صحبت کنم و گفتم سرنخ نبود، ولی سر طناب بوده است. کسی نبوده است بردارد و دنبال گرفتن امکانات بودند. توضیح برای روسای قوا دادم که وضعیت اینچنین بود، اگر کار اساسی می‌شد زودتر می‌توانستیم اقدام کنیم و ایشان چندین بار قصاص شد و نفر دوم هم ۱۵ سال محکوم شد.

پرونده تجاوز سریالی به کودکان پاکدشتی که منتج به قتل آن‌ها می‌شد، از جنایی‌ترین پرونده‌هایی بود که در آن سال‌ها مختومه اعلام شد، پرونده‌ای که یک طرفش کودکان بی گناه بودند و آن سویش کوره‌های داغ آجر پزی.


بیشتر بخوانید

بازخوانی جنجالی و پیچیده‌ترین پرونده جنایی کشور/ ناگفته‌های رئیس پلیس اسبق تهران از درگیری خونین در خانه ستاره سابق پرسپولیس


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
چرا همه این قاتل های زنجیره ای مشهدین خفاش شب سعید حنایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۷ دی ۱۴۰۰
من بهش حق میدم بنده خدا کودکی خوبی نداشته که یه همچین آدمی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۶ دی ۱۴۰۰
تنها راه نابودی همچبن لجنهایی از جامعه فقط خود مردم و دولت هست قبل اینکه مرتکب قتل بشند باید از بین برند چون با این کارمون جان بیگناهان را نجات دادیم اینها فقط معضل هستند اشغالهای جامعه هستند باید پاکسازی بشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
خدایا خودت آخر و عاقبتمون را به خیر کن الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
آیا این موضوع که در هنگام دستگیری از او مبلغ بسیار زیادی ضبط شده و مطرح شدن احتمال همکاری او با باندهای تجارت اعضای بدن درست است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
درمورد این جرائم خیلی خاص و خشن و قسی>> باید علاوه برورود ضربتی آگاهی کارکشته این جرائم>>تجسس پایه مردمی هم بسرعت فعال شود>>وبه۲سال نکشیده پرونده تکمیل و داغ داغ اعدام در ملاعام و روز پرجمعیت،انجام شود>>و همه اموال و دارایی این افراد ضبط به نفع بیت المال شود>>و دستور و برنامه مدون پلیسی و اجتماعی و آموزشی برای پیشگیری و مراقبت عموم خانواده ها ایجاد گردد>>و حضوریگان های متعدد شخصی وسواری پلیس مراقب شهرها و محله ها ۲۴ساعته در همه جا مشهود و برقرار شود>>ضمن کاشت انبوه تر دوربین ها در همه معابر و محله ها>>و چک لیست مرتب همه دوربین ها بصورت خودکار وشبانه روز با ارتباط بی سیم با مراکز پلیس وکلانتری هرمحل انجام گردد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
فقر به تنهایی نمی‌تونه عامل چنین جنایتی بشه. اولا میل به کشتن حیوانات نشونه بیماری روحیه که باید درمان می‌شده، بعدشم این آدم بچه که بوده بارها کتک خورده و شکنجه شده، بهش تجاوز شده، خوب معلومه دیگه آدم سالمی ازش درنمیاد. وگرنه اغلب ما دهه شصتی‌ها توی فقر و جنگ بزرگ شدیم. اما همه‌مون قاتل و جانی نشدیم!
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
در مجرم بودن او شکی نیست و باید مجازات میشد ولی مقصر اصلی عواملی هستند که یک فرد با هوش که الآن می شد از هوش او استفاده کرد را در این مسیر قرار داد . یک لحظه فکر کنید که اگر شرایط برای رشد و پرورش این آدم فراهم بود الآن او چه جایگاهی داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
چرا اینها رو بازخوانی می کنید؟
حال آدم رو بد می کنه
جامعه باید حواسش رو جمع کنه و اگر می بینه خانواده ای با بچه اش بدرفتاری می کنه سریعاً مراجع رو خبر بده تا شاهد چنین وقایع تلخی نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
خودت می‌پرسی خودت هم جواب میدی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
کسی که سر یه بچه رو بریده نباید سرش رو برید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
این درد را کجا بگم شخصی کارت بانکی یکی از نزدیکانم را دزدیده ، و حدود 12 میلیون پول (تازه وام گرفته بوده و در کارت بوده) از کارت خرج کرد خود همین مال باخته با پیگیری از طریق حکم دادستانی رفته مغازه های که خرید کرده فیلم دوربین را گرفته و خط گوشی موبایلش را هم شناسایی کرده داده دست اداره آگاهی اراک ولی هنوز بعد از گذشت ۱۵ روز هنوز اقدامی نکرده آگاهی ، فقط این را بگم خودتان مراقب اموالتان باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
حالا هی بیاید عکس جوکر رو بزارید پروفایلتون .
عکس جوکر گذاشتن مثل گذاشتن عکس همین فرد رو پروفایل هست .
با این کار دارید ازین افراد حمایت میکنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
جوکر چه ربطی داره به این؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
ژن مشکل داشته
اصل بد نیکو نگردد چون که بنیادش بد است
Iran (Islamic Republic of)
sina
۱۶:۵۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
پسر نوح با بدان بنشست/خاندان نبوتش گم شد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
خیلی نژاد پرستی.....
یاد ژن خوب افتادم....
خدا همه‌ی آدمهارو بی گناه خلق می‌کنه....
چه ربطی به ژن داره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
کشتن انسانهای بیگناه در پیشگاه خداوند گناه کبیره هست لعنت بر ظالم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
واقعا این جنایت نشون میده که تا چه حد اموزس و تربیت در عمل های اینده ما تاثیر گذاره .
قطعا اون پدر و نامادری و اون فامیل متجاوز باید به اشد مجازات برسن .
و اینکه با این وضعیت داغان اموزش و پرورش کشور و افزایش فقر و فشار اقتصادی در اینده به قطع شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود .
به نظرم دیگه بچه هاتون رو تنهایی جایی نفرستید .
و مخصوصا به فامیل های هرزه اعتماد نکنید و بچه تون رو بهش نسپارید مخصوصا اگه مرد باشه .
البته خانواده های فقیر که این حرفا حالیشون نیست .
بعضی هاشون حتی بچشون رو هم میفروشند .
:/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
زمینه‌ساز اتفاقاتی مثل این، فقره که به دنبالش بی‌فرهنگی رو میاره، پدرایی که با بچشون بدرفتاری می‌کنن، چیزی از فرهنگ حالیشون نیست، نامادری‌هایی که با بچه‌ها بدرفتاری می‌کنن چیزی از فرهنگ نمی‌دونن، دوران بچگی، دوران پایه‌گذاری شخصیت انسانه، وقتی جلوی مدرسه رفتن بچه گرفته بشه، باهاش بدرفتاری بشه و دائم و بی‌دلیل کتک بخوره، بهش تجاوز بشه و... چه توقعی از آینده‌ی بچه دارید؟ توقع دارید دکتر و مهندس بشه یا معلم بشه و به جامعه خدمت کنه؟ خب مشخصه که نتیجش میشه این؛ چرا باید جامعه این شکلی باشه که یه نفر ۳۰ نفر رو بکشه و آخرشم خودش کشته بشه؟ به جای دستگیری و اعدام این افراد، جلوی زمینه‌سازی تربیت مزخرف توی این محیط‌ها رو بگیرید، خود به خود مشکلات حل میشه، فقر رو از بین ببرید، فرهنگ رو توی جامعه رواج بدید این مشکلات خود به خود حل میشه؛ انقدر فقط با حرص و طمع از اعدام این شخص خاص خوشحال نشید، چون این با این وضعیت نسل این افراد تموم نمیشه، فردا هم یکی دیگه میاد همینکارا رو می‌کنه فقط اسم قاتل‌ها عوض میشه و روند دستگیری و اعدام تکرار؛ زمانی باید خوشحال شد که سرنوشت چنین آدمایی توی بچگی اصلاح بشه و بجای قاتل تبدیل بشن به یه عضو مفید جامعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
خیلی خیلی ببخشیدا شعور ادما اصن ربطی به سواد یا بیسواد بودن انسانها نداره مگه اخیرن همین پسر دانشگاهی که به چندین دختر تجاوز کرده بود محاکمه نکردن خیرسرش تحصیل کرده بود انسان باید ذاتش درست باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
حرفی از سواد نزدم، فرهنگ با سواد خیلی فرق داره، ضمن اینکه من علاوه بر فرهنگ گفتم فقر، تربیت بد، بدرفتاری خانواده، تجاوز و...
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۷:۳۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
درود بر شما بیشترین خلافکارای دنیا ریشه فقر بوده هست خواهد بود کشور ما جزع کشورهای ثروتمند دنیا هست ببین چگونه همین الان به خاطر مدیریت غلت داره نابود میشه
Iran (Islamic Republic of)
سهیلا خانمی
۱۳:۰۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
کسی که اگه به ناحق ظلمی درحقش شده وعذاب وجدان داره هیچ وقت به خودش اجازه نمیده که سردیگران بیاد این حیوون اگه واقعا از تجاوز ناراحت بود چرا خودشم این کارا بارها تکرار کرد این ادم ذاتش خوب نبوده خودشم بدش نمی اومد ازین کارا هیچ وقت هرچی به فقربودن ربط ندیم هستن انسانهای که دراوج فقر به درجات بالای معرفت وجایگاه خوب اجتمایی رسیدن این بشر خودش خراب بود ودیگران وفقرش را بهانه فرار از کار کثیف خودش میدونست خدا لعنتش کنه
Iran (Islamic Republic of)
الف همدان - دمق(سردرود)
۱۲:۵۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
خدا لعنتش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
بیجه متولد تربت حیدریه بوده نه قوچان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
خدا لعنتش کنه، بحق بزرگی و جلال الله توی قعر جهنم عذاب ببینه، بجای یه بار اعدام باید زره زره می کشتنش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
چه فایده ؟
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا
۱۲:۰۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
تمام دنیا وقتی قتل سریالی یا ناپدید شدن جند نفر پیش میاد چون امنیت ملی و روانی جامعه تهدید شده تمام دستگاههای امنیتی با هم همکاری میکنن که مشکل حل کنن ولی اینجا بعد ناپدید شدن 21 نفر قاتل گرفتن ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
حتی رسانه ها هم اعلام نکردند تا مردم حسواسشون رو جمع کنن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
اونهم شانسی ، اون بچه اگر پیداش نمی کرد ، شاید به صد کودک می رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
اگری بچه پول دارناپدید می شد زودقاتل رودستگیرمی کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
اینکه طرف از هوش بالای برخوردار بوده یک چرت و مزخرف است برای بی گناه جلوه دادن پلیس وقت . اگر این اتفاق در یک نقطه از بالا شهر تهران اتفاق می افتاد در قتل دوم یا سوم قاتل گرفتار میشد . اما چون در فقیر ترین نقطه . و حاشیه شهر بود ماموران با یک گزارش . و یک جستجوی مختصر از ادامه روند تحقیقات جلو تر نمی رفتند . تا جای که با افزایش مقتولان خانواده مقتولا ن دست به دامان امام جمعه شدند تا پیگیر روند قضایی این پرونده باشد . اگر نیروی انتظامی با بررسی دقیق منطقه و گشت زنی مکرر در منطقه بود . او نمی توانست سی انسان بی گناه را بکشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
اون روز که تو شبکه مستند نشون داد واقعا حالم خراب شد
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۱:۲۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
من امید وارم اپن کسی که در بچگی به لیجه تجاوز کرده هم دستگیر و مجازات شده باشع حتی پدر خود بیجه هم مجرم هست و باید مجازات بشه اصلا در این خصوص صحبت نشده
در ضمن پلیس هیچ کاری نکرده خود مردم طرف رو گرفتن این هم جای تحقیق و بحث داره
فرماندهان انتظامی باید جواب گو و دادگاهی نظامی بشن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
بعد از بیست نفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
یه جورایی خودش بیست و یکمی بود .
نیرو انتظامی چه کار میکرد تو این مدت ؟
Iran (Islamic Republic of)
گمنام روزگار
۱۰:۴۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
قانون افزایش جمعیت باعث میشود که چنین افرادی درجامعه زیاد بشوند آن هم به خاطر فقر مالی وفقر فرهنگی وکمبود محبت از طریق والدین ودلایل دیگری که چنین افرادی رابسوی چنین جنایاتی سوق می دهد درپایان خدا عاقبت همه راختم به خیر کند ......
Iran (Islamic Republic of)
مه
۱۳:۴۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
خانواده با ۱۲ فرزند تربیت کرده با مادری با ،،سواد قرآنی وپدری که با سواد هشتم ونهم وشغل کارگری ،عالی هر کدام
برای خودشون وجامعه بهترینند
پس فقط فقر فرهنگی وکمبود محبت باعث این مسائل می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
ربطی به جمعیت نداره....
پس اون مادران شهدایی که ۶تا پسرشون تو جنگ شهید شدن،چی؟؟؟؟
با هیچی،بچه هاشو بزرگ کرد،یکی از یکی آقا تر....
الآنم همینه....
اون خانواده ای که ۹تا بچه دارن،تو نت سرچ کنید....
ربطی نداره
این بنده خدا بیمار بوده.... وقتی حیوانات رو می‌کشته!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
قانونی که خیلی از کشورهای پیشرفته دارن مبنی بر اینکه اگر پدر مادر صلاحیت نگهداری بچه رو نداشته باشند دولت بچه رو میگیره از اونها و خودش بزرگش میکنه تو ایران جای خالیش حس میشه.یک کودک سرمایه انسانیه اگر محیطش بد باشه از دکتر تبدیل به مجرم میشه.من پیشنهادم اینه بجای اینکه برای یک فرد که تمام علائم و شرایط مجرم شدن در اینده رو داره پس از مجرمیت خرج کنید مثلا مخارج زندان بودنش که کم هم نیست بیاید قبل از مجرمیتش خرج اموزش و پرورش یا حتی بزرگ کردنش کنید و از اون نفع ببرید.خانواده بد اثارش رو تا قیامت بر اون بچه و جامعه میزاره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
حالم بدجوری گرفته شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
آخه چرا باید بازخوانی کرد؟؟؟؟
من هنوز اعصابم از آرش و غزاله خرده!!!!!!!چه برسه به ۲۰سال پیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
امثال این پرونده ها زاییده فقر هستش که اون هم برمیگرده به حاکمیت و خود مردم
وقتی خواستید راجع به کسی نظر بدید فقط چند لحظه خودتون رو جای اون بگذارید . در صورت فراهم بودن حداقل امکانات شاید الان همین جانی با اون ضریب هوشی بالا الان از نخبگان این کشور میشد
قضاوت در لحظه نکنید
United States of America
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
مزخرف نگو هوش بالای کثافت کاری داشت در حقیقت یک قاتل حرفه ای بود هر مریضی و کثافت کاری رو به فقر ربط ندهید یا اگر حتی از متمولین جامعه هم می‌بود شاید جنایت‌های بسیار سازماندهی رو انجام می‌داد. ولی هر کسی از هر سوراخی که گیر میاره خودش و افکارش رو توجیه کنه غفلت نمیکنه!!! ..، چه عجب این آقا اگر دنبال انتقام بود دنبال کسانی که بهش تجاوز کردن نرفت!!!! اگر شعور اجتماعی نمیرسه و دنبال توجیه شاید کثافت کاری خودتون ید رای ندهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
فقط فقر نبوده، درست بخون مطلبو ببین چیا بوده؛ خودتو نذاشتی جاش، وقتی آدم انقدر مشکل روحی روانی داشته باشه دیگه منطقی نمیمونه که فکر کنه بره انتقام بگیره، آدم فقط میخواد خودشو آروم کنه یجوری پس انقدر با تعصب حرف نزن هرچند منکر گناهکاریش نیستم و جون اون بچه‌های بی‌گناه رو هم پایمال نمیکنم ولی مقصر ۱۰۰ درصد این اتفاقات بیجه نبوده
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
اره از فردا سلبریتها برن براش رضایتنامه بگیرن آخه طفلی فقر داشته و از طرفیم خودشم نخبه بوده الان رضایت بگیرن این آقا احتمالا پروفسور میشد در حقش واقعا ظلم شده...!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
اَللّهم اجعَلنا عَواقب امورنا خَیرا..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
الهی آمین....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
چقدر بد و تلخ....
اگر توسط نامادری یا پدرش شکنجه نمیشد و محبت میدید،شتید الان فرد مفیدی برای جامعه میشد....
گفتید از هوش سرشاری برخوردار بوده....
خدایا عاقبت همه رو بخیر کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
خدا همه را به راه راست هدایت کنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
اینو 16 بار اعدام کردن بابد پدرش و اونی که به خودش تجاوز کرده رو هم میاوردن و 30 بار اعدام میکردن
اونا بودن که این ادم رو بار اوردن.
United States of America
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
قطعا اونا رو هم بایست شناسایی میکردن و اعتراف میگرفتن و اگر احیانا مجرم بودن محکوم به جزا میشدن. ولی این قتلها فقط یک توجیه و بهانه بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
در واقع اونا مسببان اصلی هستن....
ولی در دادگاه الهی باید پاسخگو باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
یک سوال دارم
درسته باید اعدام بشه و در این شکی نیست
اما چون چاقو خورده بود فکر میکنم قانونیش این بود که درمانش کنن بعد اعدامش کنن
البته اون سالها قانون و حق مدنی و شهروندی معنایی نداشت
Iran (Islamic Republic of)
میم
۱۰:۲۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
داخل مستندی که تو تلویزیون نشون داد به این موضوع هم اشاره شد ولی خود قاتل گفته بود اشکالی نداره و راضی شده بود که زودتر اعدام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
دم اون کسی که دم آخر هم چاقو زد گرم چون باید این افراد زجرکشی بشوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
بعد از کشتن بیست نفر آدم بی گناه بالاخره دستگیر شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
به نیروی انتظامی ربط داشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
قربانی پدری وحشی...
هیچ کس جانی به دنیا نمیاد
United States of America
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
بعصیا جنون دارن و باید یا کنترل بشن یا تربیت بشن و اگر این افکار ورفتار کنترل نشن جامعه کتک میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
اگه میخواستی اونا وضعیت تو رو نداشته باشن دیگه تجاوز نمیکردی. حالا خودت تو کوره جهنم خوش بگذرون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
خدا لعنتش کنه چه کثافتایی پیدا میشن. همون موقع تو مشهدم یکی بود که به دختر بچه ها تجاوز میکرد با اینکه خودش یه دختر بچه داشت. عوضی جماعت همه جا پیدا میشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
باز خوبه كه عامل فقر و نداري رو عامل دونستيد و با اين روند فعلي و فقر مطلقي كه در حال پيشروي است ، اين موضوعات مجددا خداي ناكرده تكرار خواهد شد. فقر و نداري و عدم آموزش و تربيت صحيح ريشه تمام ناهنجاري هاي زندگي است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
بعد با تجاوز و کشتن وضع مالیشون خوب میشه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
الان تنها عاملش فساد و شبکه های مجازی و فیلم های مستهجن. فقر بهانست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
واقعا این حیوان دست شیطان روهم بسته بوده بی رحم خدانشناس لعنت بش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
در مورد این موضوع شبکه مستند در برنامه به اضافه مستند 2 ساعت و خورده ای برنامه داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
بایس بدس مردم سنگسار شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
عجب حیوون صفتی بوده نامرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
اینو باید ذره ذره تو اسید حلش میکردن نه اینکه اعدام کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
دقیقاً
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
مگه میخواستن چای شیرین درست کنن که زره زره حل میشد
آخرین اخبار