معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان، از تصمیم سازمان ملل متحد برای عدم پذیرش نماینده طالبان در این سازمان استقبال کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امرالله صالح، معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان، از تصمیم سازمان ملل متحد برای رد کردن نامزد ط‌البان برای کرسی دائمی افغانستان در این سازمان استقبال کرد.

امرالله صالح در صفحه فیسبوک خود نوشت: «اهتزاز پرچم ملی کشور در مقر سازمان ملل متحد مرهم و التیام کوچکی بر احساسات، عواطف و پیکر زخمی ملتی است که تهاجم گروه دست نشانده، متحجر و ستمگر طالبان آن را شدیدا مجروح ساخته است.»

وی ادامه نمایندگی دولت جمهوری اسلامی افغانستان در سازمان ملل را تبریک گفته و نوشته است که این نتیجه مقاومت، مبارزه مردم به ویژه زنان است.

صالح افزود: به یقین که در این مبارزه نقش زنان کشور بخاطر دفاع از حقوق انسانی و اسلامی شان بارز و مایه افتخار همه ما بوده و می باشد. زنان افغانستان نشان دادند که تحجر و افراطیت ستمگر نمی توند صدای برحق شان را خموش کند.

صالح نوشته است: ط‌البان با توسل به فریب، اتکا به کمک بی دریغ نظامی پاکستان و استفاده سوء از نیت صلح خواهانه ملت و دولت به دستاورد نظامی دستیاب گردیدند و توانستند روند آشتی و مصالحه ملی را تخریب نمایند، اما نتوانستند که کرسی دائمی افغانستان در سازمان ملل را به دست آورند.

قابل ذکر است که کمیته مسئول سازمان ملل متحد برای پذیرش نمایندگان رسمی کشورها، از تصمیم گیری درباره فرستاده ویژه طالبان در این سازمان خودداری کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار