خطیب نماز جمعه زنجان، در خطبه‌های امروز نماز گفت:در مذاکرات لغو تحریم‌ها، توپ در زمین طرف مقابل مذاکره است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، آیت‌الله خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان گفت: در مذاکرات لغو تحریم‌ها، میدان و دیپلماسی نزدیک هم هستند و وحدت قوای سه گانه کشور و ملت ایران فوق العاده است.

او با اشاره به بد عهدی و کارشکنی آمریکا و اروپائیان در مذاکرات هسته‌ای افزود: برای ادامه این مذاکرات، طرف مقابل در ابتدا باید به تعهدات خود عمل کرده و مطالبه مردم ایران، لغو تحریم‌ها بدون هیچ پیش شرطی است.

امام جمعه زنجان ادامه داد: ملت ایران، این انقلاب را ساده به دست نیاورده که بخواهد بخاطر چند روز آسایش در دنیا آن هم با ذلت، آن را از دست بدهد.

آیت‌الله خاتمی گفت: اصل ما در سیاست خارجی عزت، حکمت و مصلحت است که در قانون اساسی هم در بیانات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به آن تاکید شده است و در مقابل زیاده خواهی‌های دشمن تسلیم نخواهیم شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ۱۶ آذر روز دانشجو، دانشجویان را مدیران آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف دانست و گفت: علم دانشجویان باید بروز بوده و روح تحقیق، جستجو و مطالبه گرایی در دانشگا‌ها متبلور باشد.

امام جمعه زنجان افزود: جهت دهی فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها باید به سمت باز کردن گره‌های جامعه باشد و دانشجو باید روحیه ما می‌توانیم را در جامعه القا ء کند.

او به ۱۲ آذر روز جهانی معلولان هم اشاره کرد و گفت: خدمت به معلولان باید با حفظ شأن و کرامت انسانی آنان باشد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: بهزیستی استان با تمام تلاش، برای رفع مشکلات و ایجاد رفاه معلولان بکوشد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.