احمدخانی:

سرانه مطالعه کتاب در زنجان بیشتر از میانگین کشوری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان گفت:سرانه مطالعه درکشوررا۷۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه خواندوگفت:سرانه مطالعه در زنجان ۹۳ دقیقه و ۲۳ ثانیه است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  احمدخانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: برای برنامه‌های فرهنگی و هنری استان زنجان برنامه کوتاه مدت ۴ ماهه و برنامه سالانه ۱۴۰۰ تهیه شده است.

او بابیان اینکه  بیش از ۶۸۷ برنامه در این راستا تدوین شده است، افزود: تدوین دایره المعارف فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان زنجان و نخستین دوسالانه جایزه ملی غزل استاد منزوی از برنامه‌های شاخص است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بابیان اینکه برگزاری جشنواره تئاتر صحنه‌ای خط شکنان، جشنواره ملی پانتومیم، جشنواره فرهنگی، هنری و قرآنی رمضان، جشنواره نمایش و موسیقی، جشنواره هنر‌های تجسمی و راه انداری مرکز اسناد فرهنگی و هنری استان و راه اندازی انجمن مفاخر حوزه زنجان، تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، برگزاری ۷۲ برنامه در کنگره ۳۵۳۵، چهارمین جشنواره داستان نویسی رضوی، جشنواره شکوه شکیبایی، جشنواره تخصصی عفاف و حجاب، از جمله این برنامه‌ها است.

احمدخانی به جشنواره‌های فرهنگی هنری و دینی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اشاره کرد و گفت: ۱۲ جشنواره ملی و استانی برگزار در استان زنجان برگزار شده است.

او ادامه داد: داستان نویسی رضوی، آفرین واره فیلم و عکس عاشورایی، جشنواره نماز، جشنواره نمایشنامه نویسی، جشنواره مطبوعات است و ۱۰ عنوان جشنواره نیز تا پایان امسال اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزیده شدن استان زنجان در شبکه شهر‌های خلاق خبر داد و افزود: شهر سلطانیه به عنوان شهر خلاق در حوزه ادبیات انتخاب شده است.

احمدخانی به بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: این هفته از ۲۴ آبان ماه تا یکم آذر ماه نامگذاری شده و ۲۸ عنوان برنامه در استان زنجان  اجرا می‌شود.

او ادامه داد: غبارروبی مزار شهداء، برگزاری مراسم اختتامیه کتاب سال و تجلیل از ۱۰ نفر منتخب و ۵ نفر شایسته تقدیر، برگزاری مراسم تجلیل از خادمان نشر به صورت وبینار برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: دیدار با استاندار و امام جمعه زنجان، رونمایی از ۲۴ عنوان کتاب که ۲۰ کتاب در حوزه دفاع مقدس است و برگزاری نمایشگاه کتاب، اجرای تئاتر و سخنرانی یکی از مادران شهدا، برگزاری پویش کتابخوانی و توزیع کتاب در مدارس، مساجد و زندان‌ها، برگزاری جلسات نقد و معرفی کتاب، بازدید از کتابفروشی ها، دیدار با کتابداران، برگزاری ایستگاه نقاشی کودکان، برگزاری جشنواره عکس با موضوع کتاب، رونمایی از کتاب‌های تازه منتشر شده، برگزاری مراسم شب شعر و مسابقه کتابخوانی از دیگر برنامه‌های این هفته در استان زنجان است.

احمد خانی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۸۰ عنوان کتاب در استان زنجان چاپ شده است، گفت: یک از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان خرید کتاب از ناشران استان زنجان است که مرحله اول امسال در هفته کتاب و مرحله دوم نیز در آذرماه انجام می‌شود.

او سرانه مطالعه در کشور را ۷۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه خواند و گفت: سرانه مطالعه در استان زنجان ۹۳ دقیقه و ۲۳ ثانیه است.

احمدخانی به پیشرفت ۳۱۰ درصد اعتبارات عمرانی فضا‌های فرهنگی استان زنجان اشاره کرد و گفت: در استان چهار پروژه فرهنگی نیمه تمام وجود دارد که تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار است و فرهنگسرای زرین در شهرستان ایجرود یکی از این پروژه هاست که تامین اعتبار شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.