رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در کشور ۸ میلیون نفر معلول داریم که آموزش و توانمندسازی آنان باید در اولویت باشد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حسینی رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود:سرانه فضای آموزشی برای دانش اموزان استثنایی باید ۲۸ متر باشد و به این علت از ۲۸۰ مدرسه استثنایی موردنیازدر کشور، صد و شصت و پنج مدرسه ساخته شده و از ۱۳ مدرسه مورد نیاز در آذربایجان شرقی ۹ مدرسه در حال ساخت است.

اوگفت: برای ۵ مدرسه باقیمانده در استان در صورت تأمین زمین ازطرف استان منابع مالی ساخت آن را تعهد می‌کنیم.

اودر زمینه ساخت سالن ورزشی ۶۰۰ متی نیز که امروز کلنگ زنی شد مبلغ ۴ میلیارد تومان تخصیص می‌دهیم و برای تأمین هزار قلم تجهیزات توانبخشی مورد نیاز دانش آموزان استثنایی استان نیزحاضر به پرداخت نیمی از هزینه‌ها هستیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود:دردوران کرونا از سه میلیون عدد تبلت مورد نیاز برای دانش آموزان ۳۶۱ هزار تبلت در قالب طرح هدایت تهیه شد که سهم آذربایجان شرقی ۷ هزار و ۲۶۰ تبلت و ۵۴۰ مورد مربوط به دانش آموزان استثنایی بود.

حسینی گفت: تا پایان امسال نیزمرکز مشاوره خانواده و مشکلات مربوط به یادگیری و مرکز جامع تشخیصی با تجهیزات مورد نیاز را برای مداخلات به هنگام در استان راه اندازی می‌کنیم.

خرم استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: باید نیاز‌های کیفی وکمی آموزش وپرورش را احصا کنیم و درحد وسعمان تأمین، تخصیص و تنوع بخشی بویژه در بخش مالی را جزو اولویت‌ها قرار می‌دهیم.

او نظارت مستمر بین دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش را مهم بیان کرد و افزود:اگر این نظارت را به صورت دقیق انجام دهیم معلمان آموزش دیده با کمترین خطا برایمان سرمایه می‌شوند.

او همچنین با توجه به باز گشایی مدارس نظارت بر اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از تجربیات تدریس آنلاین و حفظ این تجربیات و برنامه ریزی برای جبران عقب ماندگی بازمانگان از تحصیل استان بویژه در مناطق پرخطر از نظر آسیب‌های اجتماعی را خواستار شد.

پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز گفت:در استان ۸۷۰ هزار دانش آموز و نوآموز در ۸ هزار و ۵۰۰ مدرسه و مهدکودک تحصیل می‌کنند و نرخ پوشش تحصیلی دوره ابتدایی ۹۹ درصد است.

او افزود: درصد باسوادی استان در سرشماری سال ۱۳۵۵ سی و شش درصد بود و نرخ رشد باسوادی تا پایان سال ۹۹ در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله‌ها ۹۶ ممیز ۴ است که ازمیانگین کشوری دو دهم پایین تراست.

او به میزبانی استان برای چندبرنامه کشوری تاپایان امسال هم اشاره کرد: سی امین اجلاس سراسری نماز، چهلمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز پنجمین دوره مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی مراکز دارالقرآن و اولین جشنواره کشوری روش‌های نوین دریس کتب مراکز دارالقرآن کشوراز جمله این برنامه هاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.