دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان گفت: طی هفته گذشته حدود ۴۲۰ کیلوگرم موادمخدر در مسیر سراوان - خاش توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) وزارت اطلاعات کشف و ضبط شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  علی زندی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان گفت: طی هفته گذشته حدود ۴۲۰ کیلوگرم موادمخدر در مسیر سراوان - خاش توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) وزارت اطلاعات کشف و ضبط شد.

زندی افزود: همچنین در این عملیات ۲ خودرو متعلق به قاچاقچیان توقیف شد.

وی به وضعیت معتادین متجاهر در استان اشاره کرد و افزود: ساماندهی، جمع آوری، نگهداری و درمان معتادان متجاهر که در واقع به نوعی مطالبه مردمی بوده و باعث ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی شده چهره شهر زاهدان را به عنوان کلانشهر نازیبا جلوه داده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان افزود: خشکسالی ۲ دهه اخیر در استان شرایطی را فراهم کرده که ۵۰ درصد جمعیت شهری حاشیه نشین هستند و این حاشیه نشینی باعث ایجاد معضلات اجتماعی متفاوتی مانند اعتیاد شده و مسائل اقتصادی نیز آن را تشدید کرده است.

وی بیان کرد: مراکز ماده ۱۶ استان به لحاظ کمیت و تعداد در یکسال گذشته افزایش پیدا کرده که در مجموع ظرفیت سه هزار نفری برای استان ایجاد شده و در حال حاضر بالغ بر هزار نفر جمعیت در حال درمان هستند.

زندی اظهار داشت: امر پیشگیری بسیار کم هزینه‌تر از درمان است و مدیران باید این مسئله را باور داشته باشند و در راستای عملیاتی شدن برنامه‌های پیشگیرانه جدی‌تر وارد عرصه شوند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۲ دی ۱۴۰۰
درود
آخرین اخبار