مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۸۰ درصد ترانزیت کشور به افغانستان از طریق راه‌های خراسان جنوبی انجام می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در دیدار با قناعت استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۷ هزار و ۱۶۲ کیلومتر راه اصلی و فرعی در استان وجود دارد که به این لحاظ در رتبه ششم کشور هستیم.

او با بیان اینکه ۸۰ درصد ترانزیت کشور به افغانستان از راه‌های استان انجام می‌شود، گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات استانی به دنبال جذب اعتبارات ملی در حوزه راه‌های استان رفته ایم.

داعی گفت:  ۵۴۱ میلیارد تومان اعتبارات ملی به راه‌های استان ابلاغ شده و از این رقم تاکنون ۳۶۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: اعتبارات توازن هنوز ابلاغ نشده است اما اعتبارات بند ط تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۴۷۵ میلیارد تومان به استان اختصاص یافته است.

او  گفت: با توجه به تردد‌های فراوان در محور‌های استان، دوبانده سازی به طور ویژه در دستور کار قرار گرفته است و ۴۱۵ میلیارد تومان اعتبار بند ط تبصره دو قانون بودجه به دوبانده سازی راه‌های استان اختصاص یافته است.

داعی  گفت: ۲۷ هزار و۳۱۰ نفر در طرح جهش مسکن ثبت نام کرده اند و برای ۲۵ شهر استان سامانه ثبت نام باز شده است و پیگیر هستیم با تأمین زمین برای ۶ شهر باقی مانده زمینه حضور متقاضیان در طرح را فراهم کنیم.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار