امام جمعه اصفهان خواهان امکانات رفاهی برای زائران عتبات عالیات شد

امام جمعه اصفهان از ستاد بازسازی عتبات استان خواست تا امکانات رفاهی بیشتری برای زائران در مسیر و شهرهای زیارتی عتبات عالیات در نظر بگیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان در نشست با اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان گفت: همه هزینه‌ها بر طلاکاری و نقش نگار‌های حرم مطهر ائمه صرف نشود بلکه به موضوع رفاه زائران توجه بشود.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار به طلاکاری و زیباسازی نیازی ندارند، گفت: این اقدامات در حد عرف لازم است، ولی بخش زیادی از درآمد ستاد مصروف سرویس بهداشتی، حمام، جاده سازی، محل استراحت و نظافت حرم و اطراف آن شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به جاده بین نجف تا کربلا و ضرورت توسعه آن گفت: ایجاد جاده بزرگ ۲ طرف و پیاده رو‌های تمیز با درختکاری در دستور کار قرار بگیرد، زیرا جاده بین الحرمین آبروی شیعه و محلی برای نمایش وحدت شیعیان است.

وی گفت: مسیر تردد زائران از ایران تا کربلا به امکانات رفاهی مثل مسجد و سرویس بهداشتی نیاز دارد که این موضوع در مرز و جاده‌ها وضعیت خوبی ندارد.

آیت الله طباطبایی نژاد به نیاز معلولان اشاره کرد و گفت: امکانات سرویس‌های بهداشتی و مساجد بین راهی متناسب با اقشار آسیب پذیر مثل معلولان و سالمندان نیست و این دسته از افراد دچار مشکل می‌شوند.

وی همچنین بر نامگذاری یک روز با عنوان عتبات عالیات تاکید کرد و گفت: این روز فرصتی است تا علاوه بر اطلاع رسانی عملکرد ستاد، زمینه جذب پول به مناسبت این روز توسط مردم باشد تا اینکه هر فردی برای خود و خانواده اش یک روز در سال مبلغی را اختصاص دهد.

امام جمعه اصفهان بر استفاده زمین‌های بلا استفاده وقفی برای توسعه عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: دولت جلوی تغییر کاربری این مزارع و زمین‌های بلا استفاده جهت انجام فعالیت درآمدزایی را نگیرد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان نیز گفت: چهار پروژه مهم شامل تکمیل صحن حضرت زینب (س)، ضریح امام حسین (ع)، صحن سلمان فارسی و احداث صحن در کاظمین با همکاری دیگر استان‌ها بر عهده ستاد اصفهان است.

جعفر عسکری گفت: برای کمک به توسعه حرم ائمه معصومین (ع) در عراق فرصت‌های کارآفرینی ایجاد و درآمدزایی برای این کار به صورت پایدار ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ۱۱۵ دار قالی برای درآمدزایی ستاد در اصفهان ایجاد شده است، گفت: این دار‌های قالی به ۱۴۰ مورد خواهد رسید و با فروش فرش دستباف هزینه طرح‌ها تامین می‌شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان گفت: نذورات نقدی امسال مردم با وجود شرایط سخت اقتصادی برابر کمک‌های هشت سال گذشته است.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.