رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان برای ۴۳۵ نفر اشتغالزایی کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسن رهایی رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان بیان کرد: اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی استان سمنان در حال اجرا است که بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ نفر در این طرح تحت پوشش قرار دارند و تاکنون سه هزار نفر در سامانه طرح ملی مشاغل خانگی در استان سمنان ثبت نام کردند.

وی افزود: در مرحله سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان (اتصال به بازار)، تاکنون ۴۳۵ نفر از متقاضیان و تولیدکنندگان محصولات مشاغل خانگی به بازار متصل شدند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان ادامه داد: در مرحله اول، سه هزار و ۱۶۱ نفر از متقاضیان کل استان، در این طرح ثبت نام کردند که از این تعداد در مرحله دوم، ۲ هزار ۹۷۵ نفر از متقاضیان ابتدا به تفکیک فعالیت ها، ارزیابی و استعداد سنجی شدند.

رهایی خاطرنشان کرد: در این بخش ابتدا متقاضیان به تفکیک مستقل و یا پشتیبان، استعدادسنجی شده و پس از آن با ارائه مشاوره‌های عمومی و مشاوره‌های تخصصی هدایت می‌شوند که تاکنون حدود یک هزار و ۱۰۹ نفر از متقاضیان خدمات مشاوره و هدایت شغلی دریافت کرده اند.

وی همچنین افزود: در این مرحله ۴۸ دوره آموزشی شامل ۱۲ دوره آموزش عمومی برای یک هزار و ۱۵۰ نفر، ۱۴ دوره آموزش تخصصی برای ۴۲۵ نفر و ۱۰ دوره آموزش مهارتی برای ۴۲۵ نفر از متقاضیان برگزار شده است.

رهایی با اشاره به راه اندازی و ایجاد سه شبکه تولید و فروش مشاغل خانگی در استان سمنان اظهارداشت: جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهاد توسعه‌ای در این طرح به دنبال ایجاد شبکه‌های کسب و کار خانگی در سطح استان‌ها و در رسته‌های مختلف شغلی است که از این طریق با ایجاد زنجیره ارزش در راستای توسعه اکوسیستم کسب‌وکار خانگی گام بر می‌دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.