برگزاری آیین اختتامیه جشنواره شعر زاینده رود

سومین جشنواره استانی شعر زاینده‌رود، با حضور جمعی از مسوولان و علاقه‌مندان به حوزه شعر و ادب و معرفی برترین ها در شهر سامان پایان یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،   ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: هیات داوران از بین ۱۸۰ اثر دریافتی به دبیرخانه سومین جشنواره شعر زاینده رود، شش اثر  را به عنوان آثار برتر معرفی کردند.

او افزود: بر اساس رأی داوران، مریم بیاتی و پریسا جعفری به صورت مشترک مقام نخست این جشنواره را کسب کردند، لیلا جعفری و سارا چاهیان در جایگاه دوم قرار گرفتند و آثار آرزو علیدوستی و احمد رفیعی به عنوان سومی جشنواره شعر زاینده‌رود دست یافتند.

شریفی در آیین اختتامیه جشنواره شعر زاینده‌رود با اشاره به اینکه تکمیل عملیات ساخت فرهنگسرای شهر سامان از اولویت‌های فرهنگی این شهرستان به شمار می‌رود، گفت: با پیگیری‌های انجام شده ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به سر جمع اعتبارات اختصاص یافته به این طرح افزوده شد.

او افزود: ظرفیت‌های فرهنگی و هنری فرصت مناسبی را برای بازگویی و انتقال مفاهیم فراهم کرده است و شاعران استان چهارمحال و بختیاری با بهره‌گیری از هنر و توان ادبی خود آثار خوبی را با محوریت آب تهیه کرده‌اند.

کمال اکبریان فرماندار شهرستان سامان هم در این برنامه گفت: اولویت نخست این شهرستان مسائل فرهنگی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است، چرا که ظرفیت‌های هنری و ادبی موجود در این شهرستان قابل توجه است و مردم در این باره مطالبه دارند.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به شرایط ناشی از شیوع کرونا و محدود شدن برنامه‌های فرهنگی، افزود: تلاش می‌شود با بهبود وضعیت سلامت عمومی، برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری کنگره عمان سامانی انجام شود.

فراخوان سومین جشنواره شعر زاینده‌رود با موضوع آب در پاییز سال گذشته با همکاری انجمن آوا و نوای زاینده‌رود شهرستان سامان منتشر شد که بنا به نظر مسوولان شهرستانی، شرایط شیوع کرونا، برگزاری اختتامیه این جشنواره را نزدیک به یک سال به تأخیر انداخت.

شهرستان سامان در فاصله ۲۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار