کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات بورس تهران در این هفته معاملاتی با کاهش ۵.۳۸ درصدی به مبلغ ۱۷ هزار و ۹ میلیارد تومان رسید.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این پرسش که بازدهی شاخص‌های بورس تهران در هفته‌ای که گذشت به چه صورتی بوده است؟ گفت: در طول هفته معاملاتی گذشته که از ۱۳ آذر تا ۱۷ آذر ماه محاسبه می‌شود، ۵ روز معاملاتی داشتیم و شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت با ۰.۶۹ درصد افزایش به میزان ۹ هزار و ۲۹۳ واحد تغییر داشته و از تراز یک میلیون و ۳۴۰ هزار و ۷۲ واحد به یک میلیون و ۳۴۹ هزار و ۳۶۵ واحد رسید.


بیشتر بخوانید


او گفت: همچنین سایر شاخص‌ها از جمله شاخص صنعت نیز با افزایش ۰.۹۶ درصدی به میزان ۱۱ هزار و ۹۰۰ واحد تغییر داشته و به عدد ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۷۹۵ واحد رسید.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص میانگین موزون ۵۰ شرکت فعال‌تر نیز ۱.۰۳ درصد افزایش پیدا کرده که نشان از افزایش ۵۴۲ واحدی آن دارد و به عدد ۵۳ هزار و ۱۲۶ واحد رسید.

او گفت: همچنین شاخص هم وزن نیز که نشانگر رشد یا کاهش ارزش شرکت‌های کوچکتر بازار است، با کاهش حدود ۱.۰۸ درصدی به میزان ۳ هزار و ۹۷۵ واحد تغییر داشته و از عدد ۳۶۷ هزار و ۵۶۱ واحد به ۳۶۳ هزار و ۵۸۶ واحد رسیده است.

ارزش معاملات بورس تهران ۵ درصد کاهش یافت
آسایش در خصوص آمار معاملات هفته اخیر بورس تهران نیز گفت: ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته معاملاتی با کاهش ۵.۳۸ درصدی نسبت به هفته معاملاتی قبل، از مبلغ ۱۷ هزار و ۹۷۷ میلیارد تومان به ۱۷ هزار و ۹ میلیارد تومان رسید.

او گفت: حجم کل معاملات نیز، از ۲۱ میلیارد و ۴۶۷ میلیون سهم به ۲۵ میلیارد و ۷۴۷ میلیون سهم رسید که نسبت به هفته گذشته افزایش ۱۹.۹۴ درصدی را نشان می‌دهد.

ارزش معاملات بورس تهران ۵ درصد کاهش یافت
این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با سایر بازار‌های بورس تهران نیز گفت: ارزش معاملات در بازار بدهی که نشانگر میزان خرید و فروش اوراق است، به میزان ۷.۵۶ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته و از ۷۳۸  میلیارد تومان به ۷۹۴ میلیارد تومان رسیده است.

او گفت: همچنین حجم معاملات اوراق بدهی نیز با افزایش ۱۱.۸ درصدی همراه بود و از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار برگه به ۸ میلیون و ۳۳۰ هزار برگه اوراق بدهی رسیده است.

آسایش در خصوص وضعیت بازار مشتقه که شامل قرارداد‌های آتی و اختیار خرید و فروش سهام می‌شود، گفت: ارزش معاملات  بازار مشتقه با کاهش ۱۴.۲۷ درصدی از ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید. حجم معاملات این بازار نیز با کاهش ۵۸.۸۸ درصدی همراه بود و از ۳۱ میلیون و ۹۵۰ هزار برگه قرارداد به ۱۳ میلیون و ۱۴۰ هزار قرارداد رسیده است.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با وضعیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (etf) نیز گفت: ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز با افزایش ۴.۸۸ درصدی از ۵ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان به ۶ هزار و ۹ میلیارد تومان رسید. حجم معاملات این ابزار مالی نیز با افزایش ۶.۷۳ درصدی از ۳ میلیارد و ۶۸۸ میلیون یونیت به ۳ میلیارد و ۹۳۶ میلیون یونیت رسید.

ارزش معاملات بورس تهران ۵ درصد کاهش یافت

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار