باقری گفت: ایران در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد که برای ورود به مذاکرات جدی دارای اراده‌ای جدی است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، علی باقری معاون وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در مذاکرات وین بعد از نشست امروز پنجشنبه کمیسیون مشترک برجام در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص کیفیت نشست اعلام کرد که در نشست امروز طرف‌های مختلف از جمله ایران دیدگاه خودشان را در رابطه با روند آتی گفت‌وگو‌ها بیان کردند.

وی افزود: هیات جمهوری اسلامی ایران در این نشست تاکید کرد که مسیر گفت‌وگو‌ها را بر اساس مواضع و دیدگاه‌های خودش قبلا بیان کرده و با جدیت ادامه می‌دهد و اراده جدی برای مذاکرات دارد. جمهوری اسلامی ایران درمورد دستیابی به توافق هم اگر زمینه‌های لازم فراهم شود، مانعی نمی‌بیند.

باقری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا طرف‌های مقابل در جلسه امروز کمیسیون مشترک برجام به پیشنهاد‌های ایران پاسخ مستند و مستدلی را ارائه دادند گفت که این موضوع باید در جلسه کارگروه‌ها پیگیری شود.

مذاکره‌کننده ارشد کشورمان ادامه داد: همین که طرفین برای استمرار گفت‌وگو‌ها اراده جدی دارند نشان دهنده این است که دو طرف می‌خواهند به هم نزدیک شوند.

گفتنی است نشست کمیسیون مشترک برجام دقایقی پیش با حضور نمایندگان گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و ایران برگزار شد و مقرر شد گفت‌وگو‌ها در خصوص متون پیشنهادی ایران در سطوم مختلف ادامه یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
تنها توافقی که آمریکا بهش تا ابد پایبند میمونه توافق تسلیم محضه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
یعنی چی که طرفین اراده جدی دارند؟ یعنی تا حالا نفهمیدین اونا قصد ندارند تحریم ها رو بردارند و شما رو سرکار گذاشته اند؟!!!!!! تو یک جلسه بشینید بگید تحریم ها رو بردارید اگر برندارید برجام پاره میشه ولی شما جسارت ندارید و با مذاکره فقط وقت تلف می کنید.
آخرین اخبار