نوری گفت: باید زوایا و جوانب مصوبه شورای عالی فرهنگی درباره کنکور را بررسی کنیم تا به دانش آموزان در این زمینه کمتر استرس وارد شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: باید مراکز پژوهشی را به طوری جدی فعال کنیم تا به زیست بوم‌های کار و فناوری تبدیل شوند، همچنین مراکز جانبی از جمله مراکز نوآوری وزارت علوم در اختیار آموزش و‌پرورش است که با همراهی معلمان و رعایت اصول ایمنی بتوانند در مراکز پژوهشی حضور پیدا کنند تا استعداد دانش آموزان هم شکوفا شود.

او ادامه داد: مراسم امروز تجلیل از دانش آموزان و معلمان پژوهشگر بود که توسط مرکز مطالعات آموزش و پرورش انجام شده بود همچنین در این مراسم از دانش آموزان عادی، استثنایی و معلمان آن‌ها نیز تجلیل شد.

نوری درباره خلاقیت پرور بودن نظام آموزش و‌پرورش، افزود: هر دانش آموزان می‌تواند در یک زمینه انسان سرآمدی باشد موضوع مهم این است که باید بتوانیم این دانش آموزان را شناسایی کنیم و زمینه را برای شکوفایی استعداد هایشان فراهم کنیم.

او گفت: باید والدین و معلمان بیشتر در خصوص استعداد دانش آموزان مسلط شوند، یکی از کار‌های مهم فعال کردن مرکز سنجش برای استعداد یابی است و این اتفاق باید برای تمام دانش آموزان رخ دهد.

هیچ کلاسی بدون معلم نیست

نوری در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره تغییرات احتمالی در کنکور گفت: باید زوایا و جوانب مصوبه شورای عالی فرهنگی را بررسی کنیم تا به دانش آموزان در این زمینه کمتر استرس وارد شود.

او افزود: یکی از مکان‌هایی که به آموزش و پرورش کیفیت می‌بخشد مراکز جانبی از جمله جانبی است و به دلیل اینکه در این مراکز استعداد‌های دانش آموزان شناسایی می‌شود باید بخشی را برای تجهیز و‌بخشی را برای مدیریت قرار دهیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان، ادامه داد: با توجه به صحبت‌هایی که در مجلس شده است قطعا برای همسان سازی حقوق معلمان تلاش‌هایی انجام می‌شود، ولی در حال حاضر ابهاماتی وجود دارد که باید برطرف شود.

نوری درباره کمبود معلم در بعضی مناطق گفت: در حال حاضر هیچ کلاسی بدون معلم نیست و کمبود معلم فعلی با برنامه ریزی‌ها جبران خواهد شد.

او درباره گلایه برخی دانش‌آموزان که در فضای مجازی آموزش دیده‌اند و امتحانات نیمسال اولشان حضوری شده است، گفت: امتحان حضوری برای همه است. باید به تدریج به سمت حضوری شدن با رعایت پروتکل‌ها برویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۸ ۲۴ دی ۱۴۰۰
اصلا نمیدونم چرا تغیرش میدن ناموسا چی زدین؟تکلیف پشت کنکوریا چی میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۰ دی ۱۴۰۰
چرا به نظرات 85 درصد دانش اموزان و خانواده هایشان و فرهیختگان اموزشی و نمایندگان مجلس توجهی نمی کنید؟ ما خواهان لغو این مصوبه ی ناعادلانه هستیم لطفا ان را لغو کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۰ دی ۱۴۰۰
دکتر نوری بزرگوار ما از شما خواهش می کنیم که مصوبه ی ناعادلانه ی شورا را لغو کنید و میلیون ها دانش اموز و خانواده هایشان را از استرس برهانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۰ دی ۱۴۰۰
ما دانش اموزان امیدواریم که مصوبه ی ناعادلانه ی شورا به وسیله دلسوزان نظام آموزشی مثل دکتر نوری لغو شود
Iran (Islamic Republic of)
سپیده فرخی
۰۰:۳۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
تنها راه استرس نداشتن اینه ک اصلا ب اخبارتوجه نکنیم والا حالا ک هرروز یه نظر جدید دارن بی خبری بهترین راهکاره بعد یهو روز کنکور عین اصحاب کهف از غار بیرون بیاییم خبر نهایی رو ببینیم ک دراین شرایط هم ما کم استرس نمیبینیم ای کاش مسئولین ک الان خودشون سرکار هستن ومشکلی از لحاظ اشتغال ندارن بدونن با هر مصوبه جدید دل ما جوونا ک تازه اول راهیم هزار راه میره درمورد آینده مون ک معلوم نیست چی بشه
آخرین اخبار