از ۲۱ المان تعاملی در جشنواره استقبال از بهار ۱۴۰۱ در مشهد رونمایی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یک‌پسر دبیر جشنواره بین‌المللی هنر‌های شهری مشهد گفت: جشنواره بین‌المللی هنر‌های شهری مشهد به‌دنبال برنامه‌ای مشخص برای شهر مشهد است و نیاز دارد با رویکردی عادلانه به مناطق شهر نگاه کند و نباید هیچ منطقه‌ای در شهر بر منطقه دیگر اولویت داشته باشد.

او گفت: علاوه بر این نقاط بیست‌ویک‌گانه در نظر گرفته شده در بخش یادمان‌ها، در بخش اصلی فراخوان ۱۴نقطه مهم شهری برای اجرای پاویون‌ها در نظر گرفته شده است و به‌نوعی ۳۵محل برای نمایش آثار در نوروز ۱۴۰۱ در شهر وجود دارد.

جشنواره بین‌المللی هنر‌های شهری مشهد گفت: در گذشته آثاری را در شهر اکران می‌کردیم که فقط دیدنی بودند و درنهایت مردم با آن‌ها عکس می‌گرفتند، اما چارچوب تعریف‌شده در دبیرخانه این است که آثار بتوانند رفتاری بین خودشان و مردم به وجود بیاورند. بنابراین، امسال آثار باید شکلی تعاملی به خود بگیرند و شاخص انتخاب آن‌ها، شکل‌گیری رفتار بین مردم و آثار در نظر گرفته شده است.

یک‌پسر با تأکید بر اینکه ایجاد شرایط و موقعیت‌هایی برای بیشتردیده‌شدن آثار نیز در این دوره از جشنواره در دستورکار قرار گرفت، گفت: در این دوره متناسب با آثار تولیدشده در بخش یادمان، شرایطی فراهم شده است که درباره سوژه‌ای که اثر به آن اشاره می‌کند، نمایشی تدارک دیده شود تا ارتباط مردم با این آثار افزایش یابد.

او گفت: برای تحقق این دستاورد باید مسیر کیفی مناسب و حرفه‌ای تبیین و تعریف می‌شد که تابه‌حال براساس این مسیر پیش رفته‌ایم. هم اکنون ۱۹۷نفر در بخش یادمان‌ها حضور پیدا کرده‌اند و هیئت‌داوران براساس رزومه افراد ۹۲نفر را برای جانمایی المان در  ۲۱نقطه از شهر مشهد انتخاب کرده است.

انتهای پیام//ف.ح.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.