برخی از اهالی روستای عسکریه مشهد از تأمین آب از سوی شورای روستا ناراضی هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یکی از اهالی روستای عسکریه که خواست نامش محفوظ بماند گفت: آب روستای عسکریه زیر نظر شورای روستا با چاه تأمین می‌شود و سازمان آب و فاضلاب دخالتی در توزیع آب ندارد.

او گفت: توزیع آب توسط آبیار و شورای روستا باعث شده است آب به صورت ناعادلانه توزیع شود به طوریکه در بهار و تابستان برخی از مناطق روستا آب شرب ندارند.

این شخص گفت: در روستای عسکریه منازلی که نزدیک به چاه قرار دارند در فصل بهار و تابستان که فشار آب کمتر است از آب شرب برخوردار می‌شوند، اما منازلی که دورتر از چاه آب قرار دارند در تأمین آب شرب دچار مشکل می‌شوند.

او گفت: برخی از اهالی روستا از جمله بنده خواستار این هستیم که آب توسط شرکت آب و فاضلاب توزیع شود، اما شورای روستا قبول نمی‌کند که توزیع آب به این نهاد واگذار شود.

کمبود آب در این روستا دردسر ایجاد می‌کند

ثابتی دهیار روستا گفت: من بالشخصه با واگذاری تأمین آب به سازمان آب و فاضلاب موافق هستم، اما شورای روستا نظر دیگری دارد و با وجود اینکه کار اجرایی روستا بر عهده دهیار است به نظر بنده برای واگذاری آب به سازمان آب و فاضلاب ترتیب اثر داده نمی‌شود.

او گفت: این مخالفت‌ها از سوی شورا باعث شده است که بنده نیز از ادامه کار دلسرد شوم و با شورا اتمام حجت کرده ام که فقط تا بهمن ماه دهیاری روستا را به عهده دارم، زیرا با رسیدن فصل گرما و کم آبی، ناعدالتی در توزیع آب روستا دردسر آفرین خواهد شد.


بیشتر بخوانید


دهیار روستا گفت: از دیدگاه من تا قبل از اینکه بلبشویی سر کمبود آب در روستا ایجاد شود باید توزیع آب به سازمان آب و فاضلاب واگذار شود.

ثابتی گفت: روستای عسکریه دو هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد و توزیع آب در چنین روستای پرجمعیتی دشوارتر است بنابراین متولی مثل آب و فاضلاب بهتر می‌تواند آب را توزیع کند.

سازمان آب و فاضلاب باید برای تأمین آب روستا تعهد بدهد

مزدورکار عضو شورای روستای عسکریه گفت: هم اکنون از بین اعضای شورای روستای عسکریه دو نفر با واگذاری آب به سازمان آب و فاضلاب موافق هستند و سه نفر مخالف هستند در نتیجه هنوز به اجماع لازم در این زمینه نرسیده ایم.

او گفت: شرطی که برای واگذاری آب روستا به سازمان آب و فاضلاب داریم این است که این نهاد باید برای تأمین آب روستا تعهد بدهد، چون  برخی از روستا‌هایی که تأمین آب را به سازمان آب و فاضلاب واگذار کرده اند دچار مشکل شده اند و ناراضی هستند.

این عضو شورای روستای عسکریه گفت: ما باید به این اطمینان برسیم که سازمان آب و فاضلاب در شرایط کم آبی نیز آب شرب را تأمین خواهد کرد.

مزدورکار گفت: من جزء یکی از دو رای موافق برای واگذاری آب به سازمان آب و فاضلاب هستم، زیرا کیفیت آب شرب بهبود پیدا می‌کند و همچنین از تخلفات و رابطه بازی در زمینه توزیع آب جلوگیری خواهد شد. در واقع از طریق سازمان آب، آب شرب با عدالت بیشتری توزیع خواهد شد.

سازمان آب و فاضلاب چه می‌گوید؟

عابدین کارشناس روابط عمومی سازمان آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: تأمین آب در برخی از روستا‌ها خودگردان است و زیر نظر شورای روستا و آبدار روستا است؛ بنابراین سازمان آب و فاضلاب نمی‌تواند روستا‌ها را ملزم کند که تأمین آب را به سازمان آب روستایی واگذار کند.

او گفت: فقط در مواردی سازمان آب و فاضلاب می‌تواند در زمینه تأمین آب روستا دخالت کند که مردم روستا به نحوه تأمین آب توسط آبدار و شورای روستا اعتراض داشته باشند.

روستای عسکریه بین مشهد و چناران قرار دارد.

انتهای پیام//م. م.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۶ دی ۱۴۰۲
آره ماروستای عسکریه زندگی میکنیم خیلی سخته هیچوقت آب نداریم