رئیس جهاد کشاورزی خراسان شمالی خبرداد ؛

تامین نهاده‌های کشاورزی قبل از شروع فصل زراعی پاییز

عبداله یوسفی گفت: قبل از شروع فصل زراعی پاییز امسال نهاده‌های کشاورزی شامل بذر، کود‌های شیمیایی و سموم مورد نیاز کشاورزان تامین شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  عبداله یوسفی رئیس جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت : در فصل زراعی جاری، متولیان فنی و ناظران گیاهپزشکی پیش آگاهی‌های لازم را به کشاورزان ارائه داده اند و در کنار آن‌ها هستند تا کشت پاییزه از کم بارشی‌ها آسیب کمتری ببیند.


بیشتر بخوانید 


او گفت : در وضعیت بارش‌های کنونی، علاوه بر اینکه استفاده از بذور اصلاح شده بسیار مهم است همچنین کشاورزان پس از انجام کشت، کود‌های شیمیایی اوره، پتاسه و فسفاته را باید به موقع استفاده کنند.

یوسفی گفت: در این فصل زراعی، تاکنون کشاورزان مزارع گندم و جو آبی و دیم دو برابر بیشتر از فصل زراعی سال گذشته کود فسفاته استفاده کرده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت : در فصل زراعی جاری ۲۵ درصد از سطح مزارع استان با تامین بذور اصلاح شده کشت شدند.

او گفت : همچنین تامین ۱۴ میلیون لیتر سهمیه سوخت یارانه‌ای برای ادوات کشاورزی دارای پلاک در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۱۱ میلیون لیتر آن تهیه و توزیع شده است.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.