در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان کرمان، ریاحیان به عنوان پژوهشگر برتر حوزه میراث‌فرهنگی استان کرمان معرفی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر سال ۱۴۰۰ استان کرمان، رضا ریاحیان به عنوان پژوهشگر برتر اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان انتخاب و معرفی شد.

رضا ریاحیان دارای مدرک PhD در رشته باستان‌شناسی از دانشگاه آزاد علوم تحقیقات هست و در سمت رئیس واحد باستان‌شناسی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان و مدیر پایگاه میراث جهانی منظر فرهنگی میمند نیز مشغول به خدمت است.

 رضا ریاحیان تاکنون موفق به چاپ مقالات علمی و پژوهشی، ارائه طرح‌های پژوهشی در زمینه آثار تاریخی و فرهنگی استان کرمان و حضور در کنگره‌ها و همایش‌های داخلی و خارجی مرتبط با حوزه باستان‌شناسی شده است.

انجام طرح‌های پژوهشی در خصوص نویافته‌های قلعه اردشیر و دختر، عوامل محیطی حوزه فرهنگی هلیل‌رود، چهار طاقی‌های ارزوئیه، کاشی زرین‌فام قلعه دختر کرمان، ردپای چوگان در مجموعه گنجعلیخان کرمان، قبه سبز و... از جمله فعالیت‌های این پژوهشگر است.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار