دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان از کاهش میزان صادرات کلینکر در مقایسه با پارسال خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهلا عموری دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان از پیشگیری از نابودی ۱۰۰ هزار تن کلینکر صادراتی در امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: میزان صادرات کلینکر در مقایسه با پارسال کاهش داشته است.

او افزود: دپوی کلینکر فله‌ای کارخانجات سیمان از اواسط تابستان تا اواخر مهرماه ادامه داشت تا بعد از فرآیند‌های قانونی، اقدامات لازم برای صادرات این میزان محصول تولیدی از طریق لنگرگاه‌های بندر امام خمینی (ره) انجام شود.

عموری اظهار داشت:  حدود ۱۰۰ هزار تن کلینکر صادراتی در بندر امام خمینی (ره) دپو شده است که  اخیرا دشواری‌های زیادی برای تامین کشتی‌هایی با مقیاس بزرگ با هدف صادرات به وجود آمده است و به اجبار باید از کشتی‌هایی با مقیاس کوچک جهت حمل کالا‌های صادراتی استفاده کرد که این مساله فرآیند بارگیری کلینکر‌های صادراتی را با چالش‌هایی مواجه می‌کند.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با اشاره به اینکه همچنین یکی دیگر از چالش‌ها، خدمات‌دهی اسکله‌های بندری استان به کشتی‌های کوچک مقیاس است، تصریح کرد:  پروسه ارائه خدمات به این کشتی‌ها به همان اندازه کشتی‌های باری با تناژ زیاد، طول می‌کشد و این مساله عملیات بارگیری کشتی‌های با مقیاس کوچک را زمانبر می‌کند.

این مقام مسئول بیان داشت: با توجه به در پیش بودن فصل بارش‌ها در خوزستان، ۱۰۰ هزار تن کلینکر تولیدی کارخانجات سیمان در بندر امام خمینی (ره) در خطر نابودی قرار داشت که خوشبختانه با تلاش‌های انجام‌شده، این مساله به سرعت حل شد.

او با بیان اینکه در این زمینه با هماهنگی‌های انجام‌شده بین دبیرخانه شورا، کارخانجات سیمان و اداره کل بنادر و دریانوردی استان، تجهیزات مورد نیاز به میزان کافی برای جابه‌جایی کلینکر دپو شده در بندر امام خمینی (ره) تامین شد، افزود: فرآیند بارگیری این محموله‌ها به کشتی‌های باری انجام شد تا از نابودی این میزان کلینکر در بندر جلوگیری شود.

عموری اظهار کرد: به دلیل مسایل مختلف میزان صادرات کلینکر در مقایسه با پارسال گذشته کاهش داشته است و در شش ماهه نخست امسال حدود ۷۶۷ هزار تن کلینکر از بندر امام خمینی (ره)  بوسیله ۲۳ کشتی بزرگ و ۱۵ کشتی کوچک مقیاس صادر شده و این مساله در حالی است که در ۶ ماهه نخست سال ۹۹، حدود یک میلیون و ۲۱۶ هزار و ۸۹۰ تن کلینکر از بندر امام خمینی (ره) به وسیله ۲۹ کشتی و ۳ بارج صادر شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.