روسیه:

ناتوانی غرب در پذیرش مسئولیت اشتباهاتش نمایان شد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به بیانیه‌ گروه هفت علیه این کشور اعلام کرد که این رویکرد حاکی از ناتوانی غرب است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه بعد از منتشر شدن بیانیه گروه «جی هفت» اعلام کرد که اتهام زنی به روسیه و اوکراین از سوی کشور‌های این گروه (آمریکا، کانادا، ایتالیا، انگلیس، آلمان، فرانسه و ژاپن) ناتوانی آنان در پذیرش مسئولیت اقدامات اشتباهشان را نمایان کرد.

او در ادامه سخنان خود تعداد اشتباهاتی که از سوی کشور‌های گروه هفت رخ داده را بسیار زیاد عنوان و آنان را اینگونه نام برد: دخالت در امور داخلی اوکراین که منجر به تقسیم مرگبار در جامعه آن و کنترل بر فرآیند‌های تغییر قدرت که منجر به یک کودتای ضد قانون اساسی شد، عدم تمایل به تأثیرگذاری بر کی‌یف و عدم همکاری با آن برای اجرای توافق‌های مینسک و تبدیل تنش‌های داخلی اوکراین به یک مناقشه‌ منطقه‌ای با روسیه و مسئول دانستن مسکو در قبال اشتباهات دولت کی‌یف.

زاخارووا در پایان نیز با اشاره به داخلی بودن مشکل کی‌یف با دونباس اعلام کرد که نیازی نیست روسیه به میز مذاکرات برود، زیرا اوکراینی‌ها باید با اوکراینی‌ها مذاکره کرده و مشکلات خود را حل کنند.

بر اساس پیش‌نویس بیانیه‌ای که گروه هفت امروز (یکشنبه) منتشر کرده است، این گروه به روسیه درباره عواقب جدی و هزینه‌های سنگین حمله احتمالی به اوکراین هشدار داده و از مسکو خواستند برای پایان دادن به مناقشات پیش آمده با کی‌یف به میز مذاکرات برود.

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا ادعا می‌کنند که روسیه احتمالا در حال برنامه ریزی برای حمله چند جانبه به خاک اوکراین با ۱۷۵ هزار سرباز تا اوایل سال آینده میلادی است.

این در حالی است که کرملین چنین ادعایی را رد کرده و می‌گوید غرب درگیر روسیه هراسی است. مسکو می‌گوید که گسترش ناتو روسیه را تهدید می‌کند و همچنین این سازمان از تعهداتی که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ به روسیه داده، تخطی کرده است.

بر اساس سخنان سخنگوی ریاست جمهوری روسیه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور در نشست مجازی خود با «جو بایدن» همتای آمریکایی‌اش به وضوح گفته است که نیرو‌های روسیه در خاک خود هستند و کسی را تهدید نمی‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار