سفارت مسکو در لندن اعلام کرد هدف وزیر امور خارجه انگلیس درباره تجاوز ادعایی روسیه به اوکراین فقط گمراه کردن افکار عمومی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سفارت روسیه در لندن امروز  (یک‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو از اظهارات لیز تراس، وزیر امور خارجه  انگلیس، در نشست گروه جی هفت درباره تجاوز ادعایی روسیه به اوکراین نگران است، زیرا آن‌ها افکار عمومی را گمراه می‌کنند.

در بیانیه این سفارتخانه آمده است: کاملا مشخص است که استفاده بیش از حد از اصطلاح تجاوز روسیه از سوی انگلیس امری عمدی است و با این کار می‌خواهد اتحاد خود را به کشورهای متحدش در گروه جی هفت اعلام دارد. این اقدام انگلیس موجب نگرانی است چرا که باعث می شود نظرات را نسبت به سفارت مسکو در لندن گمراه کند.

مسکو در این بیانیه اعلام کرد: تکرار این نکته حائز اهمیت است که تجاوز احتمالی روسیه به اوکراین یک شعار ساختگی است که به نظر می‌رسد سیاستمداران و رسانه‌های وفادار انگلیس قصد دارند آن را تکرار کنند.

دیپلمات‌های روسی تصریح کردند: در حالی که روسیه کوچک‌ترین قصدی برای حمله به اوکراین ندارد، اما با حمایت‌های غیرمسئولانه و بی‌توجهی نظامی که برخی از کشور‌های ناتو و به‌ویژه انگلیس از کی‌یف می‌کنند، اوضاع در این کشور واقعا متشنج‌تر می‌شود.

سفارت مسکو تاکید کرد که این نیرو‌های مسلح انگلیس هستند که به طور تهاجمی به سمت مرز‌های روسیه در لهستان و استونی پیشروی می‌کنند و  آشکارا قصد خود را برای دستیابی به نوعی حضور نظامی در قطب شمال اعلام می‌کنند.

مقامات روسی در این بیانیه با تاکید بر اینکه مسکو پیشنهادات متعددی را درباره راه‌های کاهش تنش‌ها به ناتو ارائه داده اند، افزودند: جای تعجب نیست که هیچ پیشرفتی در حل و فصل صلح در دونباس وجود ندارد چرا که ظاهرا غربی ها هیچ علاقه ای به حل این موضوع ندارند. نشست جی هفت می‌تواند فرصتی برای بحث درباره آن‌ باشد، اما تاکنون چیزی جز شعار‌های تهاجمی نمی‌شنویم.

روز گذشته، لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس، ضمن استقبال از وزرای خارجه گروه هفت در لیورپول، از روسیه خواست از حمله به اوکراین خودداری کند. تراس همچنین از کشور‌های دموکراتیک درخواست کرد که از خرید گاز روسیه اجتناب کنند.

وزرای خارجه گروه هفت روز‌های شنبه و یک‌شنبه در لیورپول نشست دارند. به گفته وزارتخانه های امور خارجه  انگلیس و آمریکا در این نشست روابط چین و روسیه و همچنین بالکان غربی، میانمار، اتیوپی و توافق هسته‌ای ایران بررسی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیدحسن
۰۵:۴۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
جناب سفیر مگر روباه پیر و حیله گر نشنیدین فرهنگ پارسی و روس در گذشته حکایت روباه پیر و حیله گر را در کتب ما زیاد چاپ میکردند حالا ما که در خلیچ فارس درس عبرتی بهشون دادیم پیشنهاد میکنم ضمن تدارک یک برنامه انتقامی از انگلیس لگوی طرح خود را روباه زیبا وسفید برفی سیبری قرار داده و در زیر ان بنویسید روباه مکار اخرش دمش قطع میشود ولی روباه سیبری قابل ستایش است چون استقامت و تلاشش در بوران برف زیبایی خاصی براین جاندار بخشیده هرچند نامیدن روباه بر موزیانه های سیاست انگلیس جفای بزرگ بر تدبیر این جانور باهوش است
آخرین اخبار