نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: فرهنگ مهدویت باید در بدنه جامعه جاری و ساری شود و این موضوع را به ادارات و نهاد‌ها محدود نکنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: لازم است مرکز تخصصی مهدویت راه اندازی و به‌صورت کاربردی وارد عرصه کار و پژوهش شود و در مسائلی نظیر برقراری ارتباط با جوانان، شبهه‌زدایی، فرهنگسازی و ترویج گفتمان مهدویت به‌ویژه در بین نسل جوان راهکار‌های تخصصی و مطالعه شده ارائه دهد.

او افزود: متولی مدیریت مرکز تخصصی مهدویت، بنیاد مهدویت استان است و برای پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن و نپرداختن به کار‌های کم‌دامنه و کم‌تأثیر بهتر است که این دو مجموعه در یک مکان مستقر باشند و با مرکزیت واحد هم‌افزایی و کار قابل توجه رقم بخورد، در این راستا اعتبارات دولتی می‌تواند از طریق اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تخصیص یابد.


بیشتر بخوانید


حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام اضافه کرد: فرهنگ مهدویت باید در بدنه جامعه جاری و ساری شود و این موضوع را به ادارات و این یا آن نهاد محدود نکنیم؛ بلکه علاوه بر ادارات و کارمندان، بدنه تأثیرگذار و نقش‌آفرین جامعه را باید مورد توجه قرار داد که بخش مهم و عمده‌ای از آن ناظر به نهادهایی، چون آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه علمیه و مساجد است که همگی با بدنه جامعه مرتبط هستند و باید در این موضوع فعال باشند.

او اظهار داشت: آموزش کارکنان ادارات، برپایی دعای ندبه، فضاسازی مناسب شهری و اماکن و ادارات و... نیز از ملزومات است و باید آغاز و ختم مجالس و جلسات به یاد امام عصر (عج) مزین شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به برگزاری جشنواره ملی نقش مهدویت در تعالی دانشگاه در استان، ادامه داد: این جشنواره با محوریت بنیاد مهدویت برگزار می‌شود و می‌طلبد کارگروه‌های ویژه‌ای برای این موضوع تعریف شود و تقسیم کار صورت بگیرد تا شاهد برگزاری جشنواره‌ای فاخر و پررونق باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار