به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید محمد حبیب اللهی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان با گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری گفت: کسب ۴۳ رتبه برتر علمی-پژوهشی با کمک دانش آموزان استان باعث خرسندی است و قطعا وجود معلمان و دانش آموزان پژوهشگر و پژوهنده به تعالی برنامههای آموزش و پرورش کمک میکند.
او با قدردانی از همه کسانی که سبب جریان و شکل گیری آموزش حضوری شدند، افزود: در آموزش حضوری به عنوان موثرترین شیوه آموزشی دو اولویت مهم داریم، با توجه به این که در دروس پایه شاهد افت شدید تحصیلی هستیم، اولویت تمرکز بر اهداف و بخشهای کلیدی و مهم دروس که با کمک سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ارسال شده و اولویت بهبود و کیفیت بخشی به آموزش باید مورد توجه قرار گیرد.
حبیب اللهی اظهار داشت: در زمینه کیفیت بخشی، هم بودجه بندی مهم است و هم پیش نیاز نوع آموزشهایی که ارائه کرده ایم که این دو اصل باید مد نظر باشد، چون در آموزش حضوری زمان کمتر شده باید به نکات مهم کتابهای درسی پرداخته شود و مدرسه مجازی هم همیشه برقرار باشد.
او گفت: کنترل برنامههای آموزش حضوری باید در دستور کار باشد و برای مدرسه مجازی برنامه ریزی لازم صورت گیرد، آموزش حضوری به مدت ۶۰ دقیقه و آموزش غیرحضوری هم به مدت ۳۰ دقیقه در شبکه شاد باید انجام شود، و تلاش برای رفع ضعف یادگیری و عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان صورت گیرد، آموزش حضوری روزانه باید برای همه کلاسها و رشتهها ارائه شود؛ اولویت اول همه ما باید آموزش حضوری باشد، بر این برنامه ریزی باید نظارت شود، چون در بعضی مدارس انجام نمیشود امروز یا آموزش حضوری کامل و یا آموزش ترکیبی داریم.
او با بیان این که خوابگاههای دانش آموزی باید راه اندازی شوند، گفت: تکمیل فرآیندها بسیار مهم است مسئولیت تکمیل فرآیندهای آموزش حضوری یا ترکیبی و یا غیرحضوری که فرمهای سامانه LTMS.MEDU.IR و بر عهده معاونان آموزش است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به این که سنجش فرصتی برای اطلاع از میزان یادگیری دانش آموزان است، بیان کرد: با توجه به این که آینده نامعلومی برای تداوم آموزش حضوری داریم این ضرورت به ما تفهیم میشود که تا جایی که ممکن است آموزش را اثربخشتر کنیم، آموزشهای حضوری اثربخشترین موقعیت یاددهی، یادگیری است.
انتهای پیام/ی