پرداخت وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد امام

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) سمیرم گفت: ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و طرح‌های کارآفرینی امسال به مدد جویان کمیته امداد امام خمینی(ره) سمیرم پرداخت شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اردشیر فرخ وند رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) سمیرم گفت: وام‌های پرداختی به مددجویان معادل ۴۱ درصد اعتبارات اشتغال‌زایی کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سمیرم است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) سمیرم گفت: عمده طرح‌های موردحمایت و تائید این نهاد حمایتی در بخش‌های دامداری و کشاورزی است.

فرخ وند با اشاره به برخی مشکلات معرفی‌شدگان کمیته امداد به بانک‌های عامل، گفت: معرفی یک یا چند ضامن یا وثیقه مهم‌ترین مشکل این افراد است.

وی گفت: گاهی فرد متقاضی به یک بانک معرفی می‌شود، اما به دلیل متفاوت بودن شرایط آن شعبه با بانک‌های دیگر، کمیته امداد اقدام به تغییر بانک عامل فرد متقاضی می‌کند تا او بتواند وام خود را دریافت کند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) سمیرم به رونمایی از کد " کیو آر " واحد مشارکت‌های مردمی این نهاد اشاره کرد و گفت: خیران و نیکوکاران ازاین‌پس می‌توانند با اسکن کد توسط تلفن همراه خود کمک‌های موردنظرشان را به سهولت در هر نیت انتخابی پرداخت کنند.

وی همچنین از افتتاح مرکز نیکوکاری تخصصی اشتغال باهدف ایجاد اشتغال، مشاوره و استعدادیابی جوانان جویای کار و معرفی به واحد مددکاری در سمیرم خبر داد.

۵.۸ درصد از جمعیت ۷۹ هزارنفری شهرستان سمیرم (چهار هزار و ۸۳۴ نفر در قالب ۲ هزار و ۵۳۴ خانوار) زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

۱۱۹ خانوار از این تعداد، عشایر چادرنشین هستند و ۸۱۸ خانوار نیز از خدمات مختلف اداری، تعاملی و کمک‌های این نهاد استفاده می‌کنند.

۳۲۷ دانش‌آموز و ۹۶ دانشجو نیز از حمایت‌های کمیته امداد این منطقه بهره‌مند می‌شوند.

شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع‌شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار