رئیس بیمارستان خمینی درباره نحوه تعیین عوامل موثر بر اعتبار بخشی بیمارستان‌ها توضیحاتی داد.

سعید هاشم زاده، رئیس بیمارستان مصطفی خمینی تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اعتبار بخشی بیمارستان ها در کشور گفت: هر سال بازدید های ادواری برای اعتبار بخشی بیمارستان ها انجام می‌گرفت اما با شیوع بیماری کرونا، بازدیدهای ادواری به تعویق افتاد.

او افزود: به منظور اعتبار بخشی مراکز درمانی بازدید از بیمارستان ها و مراکز درمانی به صورت نامحسوس و سر زده برای سنجش امکانات  بیمارستانی و حتی شرایط پرسنل انجام می شود.

هاشم زاده ادامه داد: به طور کلی برای تعیین اعتبار بخشی و مشخص شدن درجه یک بودن بیمارستان، محورهای مختلفی از جمله ایمنی بیمار، بهبود مستمر کیفیت، مدیریت خطر و ایمنی پرسنل را در نظر می‌گیرند و براساس این موارد، درجه  و اعتبار مراکز درمانی توسط کارشناسان مشخص خواهد شد.

رئیس بیمارستان مصطفی خمینی افزود: در اعتبار بخشی بیمارستان ها و مراکز درمانی، سنجه ها بر اساس استانداردهای بین المللی تطابق داده می شود و براساس همین استانداردها مراکز درمانی امتیاز بندی خواهند شد.

او گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ سنجه برای ارزیابی مراکز درمانی جهت اعتبار بخشی بیمارستان ها تعیین شده است. برای مثال در چنین شرایطی انجام واکسیانسیون پرسنل و به خصوص کادر درمان یکی از موارد امتیازبندی برای تعیین اعتبار بخشی است‌.


بیشتر بخوانید


انتهای  پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.