روسیه اعلام کرد اگر نیرو‌های ناتو دست از اقدامات خود برندارند این کشور مجبور است در اروپا موشک‌های هسته‌ای میانبرد مستقر کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه هشدار داد: انباشت تسلیحات جدید در منطقه می‌تواند خطر رویارویی نظامی را افزایش دهد.

وی ادامه داد: اگر غرب برای تعلیق اقدامات ناتو در مرز‌های شرقی روسیه در استقرار سامانه‌های موشکی هسته‌ای با مسکو هم گام نشود، ما نیز مجبور به اقدامی متقابل می‌شویم. ما آمادگی داریم موشک های هسته ای میانبرد را در مرزهای شرقی اروپا مستقر کنیم.

ریابکوف که با خبرگزاری دولتی مسکو گفتگو می‌کرد افزود: عدم پیشرفت به سمت راه حلی سیاسی و دیپلماتیک موجب می‌شود روسیه هم رویکرد نظامی را انتخاب کند.

وی با اشاره به احتمال استقرار موشک‌های روسیه گفت: این یعنی باید منتظر یک رویارویی در دور بعدی باشیم.

این روز‌ها اختلاف میان روسیه و برخی کشور‌های غربی از جمله آمریکا تشدید شده است. آمریکا می‌گوید روسیه با استقرار نیرو‌های نظامی در مرز‌های اوکراین به دنبال حمله نظامی به این کشور است در حالی که مسکو بار‌ها آمادگی برای هر گونه حمله نظامی را رد کرده است.

روسیه می‌گوید نیرو‌های ناتو در مرز‌های روسیه به استقرار نیرو و تسلیحات نظامی می‌پردازند که این اقدام می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور به تقابل نظامی منجر شود.

مسکو همواره به طرف های غربی نسبت به گسترش سازمان ناتو به مرزهای روسیه هشدار داده و آن را خط قرمز خود عنوان کرده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار