طرح تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کردستان تا سال ۱۴۰۳ ارتقا می‌یابد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: هم اکنون اجرای طرح ارتقا چهار تصفیه‌خانه فاضلاب استان در دست اجرا است و این پروژه‌ها تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام خواهد رسید.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، علیرضا تخت شاهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان با اشاره به وجود ۱۰ تصفیه خانه فاضلاب در استان اظهار کرد: از این تعداد عملیات ارتقاء کمی و کیفی ۴ تصفیه خانه در حال اجرا است.

تخت شاهی افزود: تصفیه خانه فاضلاب شهر سریش آباد که با هزینه ۷۰ میلیارد ریال ایجاد شده در حال حاضر با ظرفیت تصفیه ۲ هزار (متر مکعب در شبانه روز) برای جمعیت ۱۰ هزار نفر در حال فعالیت است که قرار است ظرفیت تصفیه آن پس از ارتقاء به ۴ هزار (متر مکعب در شبانه روز) و برای جمعیت ۱۸۳۰۰ نفر اجرا شود.

او خاطرنشان کرد: این پروژه هم اکنون دارای ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و در صورت تأمین ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز آن طرح ارتقاء تصفیه خانه تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان بیان کرد: تصفیه خانه فاضلاب شهر مریوان که با هزینه ۱۸۰ میلیارد ریال ایجاد شده در حال حاضر با ظرفیت تصفیه ۲۰ هزار (متر مکعب در شبانه روز) برای جمعیت ۱۰۵ هزار نفر در حال فعالیت است که قرار است ظرفیت تصفیه آن پس از ارتقاء به ۵۹ هزار (متر مکعب در شبانه روز) و برای جمعیت ۲۱۰ هزار نفر اجرا شود.

تخت شاهی خاطرنشان کرد: این پروژه هم اکنون دارای ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و در صورت تأمین ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز آن طرح ارتقاء تصفیه خانه تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

او افزود: تصفیه خانه فاضلاب شهر سقز که با هزینه ۱۰۰ میلیارد ریال ایجاد شده در حال حاضر با ظرفیت تصفیه ۳۴ هزار (متر مکعب در شبانه روز) برای جمعیت ۱۵۰ هزار نفر در حال فعالیت است که قرار است ظرفیت تصفیه آن پس از ارتقاء به ۵۴ هزار (متر مکعب در شبانه روز) و برای جمعیت ۲۴۰ هزار نفر اجرا شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خاطرنشان کرد: این پروژه هم اکنون دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و در صورت تأمین ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز آن طرح ارتقاء تصفیه خانه تا پایان سال ۱۴۰۳ تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

 تخت شاهی افزود: تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج که با هزینه ۲۷۰ میلیارد ریال ایجاد شده در حال حاضر با ظرفیت تصفیه ۹۹ هزار (متر مکعب در شبانه روز) برای جمعیت ۴۶۵ هزار نفر در حال فعالیت است که قرار است ظرفیت تصفیه آن پس از ارتقاء به ۱۵۰ هزار (متر مکعب در شبانه روز) و برای جمعیت ۷۰۰ هزار نفر اجرا شود.

او خاطرنشان کرد: این پروژه هم اکنون دارای ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی است و در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز آن طرح ارتقاء تصفیه خانه تا پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.