۸۵ درصد جمعیت روستایی کردستان از آب شرب سالم برخوردار هستند

مدیر عامل شرکت آبفا کردستان گفت:در حال حاضر از جمعیت ۴۷۰ هزار نفری روستایی در استان حدود ۸۵ درصد از آب شرب سالم و بهداشتی توزیع شده برخوردار هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، علیرضا تخت شاهی مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در حال حاضر از جمعیت ۴۷۰ هزار نفری روستایی در استان حدود ۸۵ درصد از آب شرب سالم و بهداشتی توزیع شده در شبکه برخوردار هستند و برای ۱۵ درصد جمعیت روستایی نیز آبرسانی سیار استفاده می‌گردد که امیدواریم با اجرای پروژه‌های جدید، جمعیت بهره‌مند از آب شرب لوله کشی افزایش یابد.

تخت شاهی گفت: در حال حاضر شرکت آبفا کردستان در ۳۷ شهر وهزار و ۶۷۷ روستای استان خدمات‌رسانی می‌کند که از این تعداد هزار و ۱۶ روستا به شکل مستقیم زیر پوشش خدمات شرکت آبفا قرار دارند.

او افزود: در بخش روستایی ۳ تصفیه خانه آب در روستا‌های بلبر و روار و قلیان در حال فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان تصریح کرد: همچنین ۸۲ مجتمع روستایی از طریق ۳ هزار و ۱۹۰ کیلومتر خط انتقال و ۲ هزار و ۷۲۵ کیلومتر شبکه توزیع، کار آبرسانی به روستا‌های استان کردستان را انجام می‌دهند.

تخت شاهی یاداور شد:در سال گذشته و به صورت همزمان آبرسانی به ۷۵ روستای در قالب ۱۰ مجتمع آبرسانی روستایی در ۶ شهرستان استان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.