رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ارائه خدمات به افراد توان‌یاب در مشهد، متناسب و به موازات با سایر شهروندان خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدحسین علوی مقدم رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد در نخستین دوره المپیاد ورزشی معلولین شهرداری مشهد گفت: در دوره جدید مدیریت شهری و شورای ششم شهر، ارائه خدمات در حوزه مدیریت شهری به جانبازان، معلولان و اقشار خاص همواره مورد توجه بوده و با برنامه ریزی صورت گرفته در تمام پروژه‌ها و برنامه‌ها، خدمات متناسبی به موازات آنچه برای سایر شهروندان اجرایی می‌شود، با هدف ایجاد رفاه نسبی، برای این قشر نیز ارائه خواهد شد.

او گفت: در اولین گام برای تحقق این امر، هفته گذشته با حضور شهردار مشهد و استاندار خراسان رضوی از فضا‌های ورزشی و تفریحی که برای معلولین مناسب سازی شد، رونمایی کردیم تا این عزیزان بتوانند از امکانات شهری به نحو مطلوب بهره ببرند؛ چندین دستگاه از اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل شهری نیز برای این قشر در مدار خدمت رسانی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد گفت: همچنان بخش اعظمی از معابر، مراکز تفریحی، خدماتی، رفاهی و عمومی برای حضور و تردد معلولین مناسب‌سازی نشده‌اند، با برنامه ریزی صورت گرفته به زودی این شرایط در شهر مشهد به حداقل خواهد رسید؛ در زمینه ورزش نیز شورای شهر مشهد در دوره ششم، به دنبال کاهش مشکلات در حوزه معلولین و افراد توان‌یاب است.

علوی مقدم گفت: در بخش توسعه امکانات و خدمات ورزشی در حاشیه شهر، ورزش همگانی، ورزش بانوان و همچنین در زمینه توسعه ورزش جانبازان و معلولین هدف گذاری ویژه‌ای صورت گرفته است و به لطف خدا تاکنون توانسته‌ایم بخشی از وظایف خود در قبال مردم مشهدمقدس را انجام دهیم.

او با اشاره به برگزاری نخستین دوره المپیاد ورزشی معلولین توسط شهرداری مشهد گفت: این مسابقات یک آغاز ارزشمند برای توجه ویژه به افراد معلول، جانباز و توان‌یاب توسط مدیریت شهری است و امیدواریم این اقدام در سال‌های آینده نیز تداوم داشته باشد؛ در بخش ورزش جانبازان و معلولین، مشهدمقدس از ظرفیت بالایی برخوردار است که برگزاری اینگونه رویداد‌ها باعث شکوفایی افراد مستعد در بین توان‌یابان و همچنین ایجاد انگیزه و در نهایت افتخار آفرینی این عزیزان خواهد شد.

علوی مقدم با اشاره به درخشش ورزشکاران ایرانی در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ گفت: اهمیت افتخارآفرینی جانبازان و معلولان از این جهت که این عزیزان نمی‌توانند هم‌چون بقیه افراد در هر شرایط و موقعیتی تمرین کنند و آمادگی بدنی خود را ارتقاء دهند، بیشتر است، زیرا آن‌ها در یک شرایط خاص در تمرینات شرکت می‌کنند و با عزم و اراده جدی توانمندی خود را افزایش می‌دهند.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.