به زودی دستگاه ایکس‌ری در مرز سرو ارومیه نصب می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: با تامین یک قطعه زمین به زودی دستگاه ایکس‌ری در مرز سرو ارومیه نصب می شود.

ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: نخستین گام استقرار دستگاه ایکس‌ری در مرز سرو ارومیه برداشته شد و زمین مورد نیاز این دستگاه به مساحت پنج هزار مترمربع در اختیار قرار گرفت که در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به نصب دستگاه خواهیم کرد.

شکری افزود: با توجه به لزوم کنترل و بازرسی دقیق کامیون‌های خروجی از کشور و دستور استاندار آذربایجان غربی برای تسریع در نصب دستگاه ایکس ری در پایانه مرزی سرو، اقدامات و پیگیری لازم را برای استقرار این دستگاه با بررسی‌های کارشناسی و میدانی و مکاتبات با اداره کل منابع طبیعی و گمرک استان انجام شد.

وی اضافه کرد: به همین منظور، محلی در سمت راست ورودی پایانه مرزی سرو در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع جهت این کار در نظر گرفته شده که در اسرع وقت نسبت به نصب آن اقدام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه نصب دستگاه ایکس ری در پایانه مرزی سرو کاربرد زیادی در کنترل ورودی و خروجی این پایانه مرزی خواهد داشت، ادامه داد: استقرار این دستگاه می‌تواند گام مهمی در جهت جلوگیری از قاچاق کالا داشته باشد.

شکری همچنین از ساماندهی مسیر دسترسی به مرز و پایانه مرزی سرو خبر داد و بیان کرد: با انجام اقدامات متعدد راهداری و تلاش شبانه روزی راهداران، شاهد ایمنی تردد در این مسیر هستیم.

وی با اشاره به اجرای چندخطه عملیات خط کشی در باند رفت و برگشت این محور به طول ۱۱۷ کیلومتر گفت: نصب ۱۴۰ عدد نیوجرسی مفصلی به طول بالغ بر ۶۰۰ متر در حد فاصل منطقه نازلو برای جدا سازی باند رفت و برگشت و جلوگیری از تصادفات رخ به رخ، نصب ۲۲۰ عدد تابلو علائم ایمنی و هفت عدد چراغ چشمک زن برقی و خورشیدی و همچنین ۱.۴ کیلومتر گاردریل در ۱۱ نقطه از محور از اقدامات دیگر این مسیر است.

وی افزود: لکه گیری و روکش آسفالت محور ارومیه - سرو به طول ۲۴ کیلومتر، پاکسازی و تسطیح حریم جاده به طول ۷۰ کیلومتر از سایر پروژه‌های ایمن سازی این محور است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.