عضو هیات علمی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بستری ناشی از سویه امیکرون بیشتر در افراد واکسن نزده مشاهده شده است.

به گزارش   باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اکبر حیدری عضو هیات علمی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اطلاعات کاملی از سویه جدید بیماری کرونا به نام امیکرون در دست نیست ولی تاکنون این سویه میزان ابتلا بیشتر و بستری کمتری دارد.

او گفت: از جمله خبرهای خوب ابتدایی در مورد سویه جدید که به طور حتم، هنوز نیاز به بررسی بیشتر دارد، این است که گفته شده موارد مبتلا در بوتسوانا و آفریقای جنوبی اکثرا علائم خفیف داشته اند.

حیدری گفت: علی رغم جهش در تعداد موارد ابتلا، جهش در تعداد بستری ها دیده نشده و بستری های ناشی از این واریانت نیز بیشتر در آنهایی بوده که واکسن کرونا را تزریق نکرده اند.

او گفت: واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی همچنان بهترین راه جلوگیری از ابتلا به سویه های جدید بیماری کرونا است،

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هنوز شواهد مبنی بر بروز بیماری شدیدتر ناشی از این سویه نسبت به سایر سویه ها کافی نیست؛ داده های موجود تاکنون افزایش موارد بستری در افریقا را نشان داده اند که برخی از اپیدمیولوژیست ها آن را به دلیل افزایش بروز بیماری می دانند .

او گفت: همچنین مواردی از ابتلای نوع خفیف در سنین پایین و جوانان گزارش شده است اما برای نتیجه گیری هنوز  زمان بیشتری نیاز است.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.