مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از شناسایی و معرفی کسب و کار‌های فرهنگی برتر همدان در جشنواره کالا و محصولات فرهنگی خبر داد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،احمدرضا احسانی,مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از شناسایی و معرفی کسب و کار‌های فرهنگی برتر همدان در جشنواره کالا و محصولات فرهنگی خبر داد و گفت: مرحله نخست شرکت در جشنواره، ثبت درخواست در سامانه است و در مرحله دوم نیز نمونه آثار به صورت فیزیکی به دبیرخانه ارسال می‌شود.

او با اشاره به داوری آثار هر بخش توسط سه داور تا بهمن افزود: در این جشنواره نباید تنها به تولیدات شهری بسنده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: در روستا‌های استان آثار قابل توجهی تولید می‌شود که برخی از آنان جزو کاهالای صادراتی هستند بنابراین هنرمندان شاخص این حوزه را هم باید شناسایی کنیم.

احسانی بابیان اینکه در این جشنواره کسب و کار‌های فرهنگی برتر شناسایی و معرفی می‌شوند، تاکید کرد: برگزیدگان جشنواره علاوه بر تجلیل و دریافت هدیه نقدی، فرصت معرفی محصولات خود در رسانه‌ها و همینطور نمایشگاه‌های تخصصی را خواهند داشت.

این رویداد همزمان با هفتمین جایزه ملی فیروزه، بهمن ماه امسال در همدان برگزار می‌شود. فراخوان جشنواره در بخش‌های هدایای فرهنگی نوشت افزار، عروسک و اسباب بازی نیز منتشر شده است.

بخش هدایای فرهنگی این جشنواره شامل صنایع دستی بومی، مصرفی و کاربردی، سفال کیف و کفش، زیورآلات، تذهیب، منبت، چوب و رزین، قالیبافی است.

۲۰ دی ماه آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره اعلام تعیین شده است. اعلام نتایج داوری نیز ۲۵ دی‌ماه و زمان برگزاری جشنواره یکم بهمن ماه خواهد بود. وب سایت جشنواره به نشانی https://jayezehfiroozeh.ir برای پیش ثبت نام متقاضیان معرفی شده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.