نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: پرستاران دچار چالش‌های بسیاری در حوزه استخدامی و امنیت شغلی هستند که باید به آن‌ها توجه شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سیدکاظم دلخوش اباتری، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۴ آذر ماه) در تذکر شفاهی به چالش‌ها و درخواست‌های جامعه پرستاری اشاره کرد.

او اظهار داشت: اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۸۶ تصویب و آئین نامه اجرایی آن در شورای عالی بیمه و هیات دولت به تصویب رسیده است، اما در اجرا دچار اشکالات و نواقصی هستیم.

نماینده مجلس یازدهم افزود: موضوع استانداردسازی نیرو‌های انسانی گروه پرستاری نیز بر اساس شرایط واقعی کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

دلخوش ادامه داد: تبدیل وضعیت و استخدام پرستاران قراردادی، شرکتی، ۸۹ روزه، طرحی و تمدید طرحی که در وسط مبارزه با کرونا قرار داشته و فرصت مطالعه برای آزمون نداشتند و همچنین عدم تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی و ۸۹ روزه که مشکل امنیت شغلی پیدا کرده اند، باید مورد توجه واقع شود.

او تصریح کرد: پرداخت فوق العاده خاص پرستاران مدافع سلامت و گسترش خدمات پرستاری به خارج از محیط‌های بیمارستانی برای کاهش بار مراجعین و توجه ویژه به نیرو‌های امدادی و داوطلب جمعیت هلال احمر که در ایام مبارزه با کرونا زحمت بسیار کشیده اند، ضروری است.

 سیدکاظم دلخوش اباتری، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی

نماینده شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز همچنین درخواست کرد؛ از رئیس جمعیت هلال احمر برای ارائه گزارش به مجلس دعوت شود و در ادامه به موضوع حقوق بازنشستگان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ نیز انتقاد کرد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.