کارآفرینان بایستی حتما از نیروهای انسانی جوان و متخصص در جهت رفع مسائل کشور استفاده کنند.

نیما امیری، کارشناس گروه همکاری‌های علمی و هنری با جامعه در معاونت پژوهشی دانشگاه هنر، در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره ارتباط دانشگاه با صنعت گفت: امروزه در سطح دنیا مشاهده می‌شود که ارتباط بین جامعه، صنعت و دانشگاه باعث شده تا رشد و توسعه و همچنین افزایش و ارتقای مراتب علمی تمام کشور به ویژه کشور‌های توسعه یافته روز به روز افزایش می‌یابد.

او افزود: مسئله بسیار حائز اهمیت این است که اگر بخواهیم به صورت کلی این موضوع را رصد کنیم باید گفت که این حلقه مفقوده بین ارتباط بخشی میان صنعت، جامعه و دانشگاه‌ها و نیرو‌های علمی با موانع و چالش‌ها مواجه شده است.

امیری تصریح کرد: باید تمام آموزش‌ها و آنچه که به دانشجویان و تربیت یافتگان دانشگاه‌ها ارائه می‌شود مرتبط با حوزه و حل مسائل و نیاز‌های صنعتی باشد، همچنین باید صنعتگران و حوزه‌های صنعتی و آن دسته از کارآفرینانی که نیاز به نیرو‌های علمی دارند مشتاق به استفاده از نیرو‌های انسانی، جوان و متخصص مطابق با علم روز باشند.

او ادامه داد: کشور ایران ار نظر صنعتی، فنی، مهندسی و من جمله هنری دارای ظرفیت‌های بالایی است که می‌تواند در حوزه و رشته‌های مختلف نقش آفرینی خوبی داشته باشند و عملکرد مثبتی را از خود بر جای بگذارند.

امیری گفت: سال گذشته رتبه ۱۶ و امسال با یک درجه ارتقای جایگاه داشته ایم و به رتبه ۱۵ علمی رسیده ایم. صنعتگران و افرادی که با توجه به شرایط امروز در تنگنای اقتصادی هستند باید از دانشجویان و نقش آفرینان حوزه‌های علمی و اعضای هیئت علمی و استادان استفاده کنند تا بازدهی بهتری را داشته باشند.

لزوم بهره گیری کشور از نیرو‌های جوان

امیری، اضافه کرد: باید از نیرو‌های جوان و متخصص در کشور استفاده کنیم تا به عنوان نیروی جوان و خودکفا در جهان شناخته شویم، البته این موضوع نیازمند هزینه‌هایی است.

او ادامه داد: در مسائل کارگاهی و صنعتی هم حوزه هنری فعالیت می‌کند و همگی باید دست به دست هم دهیم تا صنعت را به سمت جوان‌تر شدن یعنی در حوزه‌های فنی و مهندسی و صنایع فولاد هدایت کنیم تا کارایی آن مثبت‌تر باشد.

کارشناس گروه همکاری‌های علمی و هنری با جامعه در معاونت پژوهشی دانشگاه هنر، گفت : باید در صنایع مادر با توجه به ظرفیت‌های داخلی مانند معدن و ... از نیرو‌های جوان با استناد به مسائل روز استفاده کنیم تا شرایط مساعدتر شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.