مراسم پایانی نخستین جشنواره کشوری مفلحون با هدف تجلیل از برترین ادارات آموزش و پرورش و مدارس در زمینه ترویج امربه معروف و نهی از منکر در بوشهر برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، میکائیل باقری مدیرکل نماز، عترت و قرآن وزارت آموزش و پرورش در مراسم پایانی جشنواره کشوری مفلحون که در دانشگاه فرهنگیان بوشهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد ۳۶ هزار دانش آموز و ۵ هزار معلم شهید، هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی ارزش‌های اخلاقی در آموزش و پرورش و مدارس عنوان کرد.

او افزود: در دومین جشنواره مفلحون که سال آینده برگزار می‌شود، علاوه بر مدارس و ادارات برتر، افراد برتر نیز در این حوزه معرفی خواهند شد.

مدیرکل نماز، عترت و قرآن وزارت آموزش و پرورش همچنین شهید حسین گورکی را یکی از الگو‌های امر به معروف و نهی از منکر خواند و بیان کرد: اگر این فریضه در جامعه جریان پیدا کند بسیاری از مفاسد از بین می‌رود.

علی موحدی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز امر به معروف و نهی از منکر را فطری و الهی خواند و گفت: در همه کشور‌ها امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، اما با نام دیگر، یعنی قوانینی برای سالم سازی جامعه دارند.

سرپرست معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر هم گفت: دبیرخانه نخستین جشنواره کشوری مفلحون به بوشهر واگذار شد و سال دیگر هم دبیرخانه در بوشهر خواهد بود.


بیشتر بخوانید


محمود حق دوست افزود: بیش از ۸۰۰ اثر از ۲۸ استان به دبیرخانه‌های استانی فرستاده شد که ۲۰۰ اثر در سه حوزه مدارس و مراکز دارالقرآن، ادارات نواحی و مراکز، و ادارات کل در ۳۵ شاخص و ۳ معیار معرفی شدند.

او، ارتقاء شان آمران به معروف و ناهیان از منکر، شناسایی الگو‌های رفتاری برتر و تجلیل از مدارس و ادارات برتر در حوزه امر به معروف و نهی را از جمله اهداف این جشنواره عنوان کرد.

در این مراسم از برگزیدگان جشنواره و خانواده شهید گورکی تجلیل و از پوستر دومین جشنواره کشوری مفلحون رونمایی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.