فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: شهدای شیعه و سنی تاسوعای حسینی سال ۸۹ چابهار مدال افتخار سیستان و بلوچستان هستند و باید هر سال یاد و خاطره آنان گرامی داشته شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  سردار احمد شفاهی  فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان  در آیین یادواره شهدای تاسوعای حسینی چابهار در مسجد امام حسین (ع) این شهر  گفت: باید از دشمن پرسید شهدای تاسوعای حسینی در شهر چابهار چه کردند که مظلومانه آن‌ان را به شهادت رساندند، باید سوال کرد که آیا حتی وجدان‌شان برای ریختن خون خردسالان هم جریحه دار نشد.

وی گفت: ملت ایران با وجودی که در طول سالهای گذشته از عمر بابرکت انقلاب اسلامی هزاران شهید تقدیم کرده دست از آرمانهای خود بر نداشته است و اکنون می‌بینیم روز به روز موفق‌تر از گذشته و در دنیا سربلند هستیم.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان به جنگ رسانه‌ای دشمن علیه ایران اشاره کرد وگفت: دشمن بطور رایگان هر چند وقت کانال‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های تلویزیونی فارسی زبان را برنامه‌ریزی و اجرایی می‌کند و همه این موارد باهدف نابود کردن ملت ایران و ایجاد فاصله بین مردم و نظام اجرا می شود اما ملت ایران همیشه پشتیبان نظام بوده و هیچ وقت ناامید نشده و پیشرفت‌های آنان روز به روز بیشتر می‌شود.

وی گفت: هر ملتی که شهادت و اسارت ندارد نمی‌تواند موفقیت لازم را بدست آورده و حرفی در جهان داشته باشد.

سردار شفاهی بر تداوم برگزاری یادواره شهدا برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید و گفت: اینگونه جلسات به بازخوانی جنایات دشمن و حوادثی نظیر تاسوعای حسینی می‌انجامد که جوان ۱۵ ساله به خوبی متوجه می‌شود که ۱۱ سال پیش، کوردلان و مزدوران دشمن چه عملیات خونینی در مرکز شهر چابهار انجام دادند.

وی  گفت: دشمن پشت سر هم در پیشین، راسک و شهر چابهار حادثه خونین را برنامه‌ریزی و اجرایی کرد و جوانان و قشرهای مختلف مردم شیعه و سنی را به خاک و خون کشید و تاسف‌بارتر اینجاست که به چنین کارهایی افتخار هم می‌کنند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه نسل‌های آینده باید از جنایات دشمن به خوبی اطلاع داشته باشند، گفت: دشمن با ابزارهای مختلف سعی در ناامیدی مردم ایران دارد و هم اینک بیش از ۲۶۰ کانال ماهواره‌ای را راه اندازی کرده‌ و شبانه‌روز برنامه پخش می‌کنند.

وی  گفت: وظیفه ما در مقابل دشمن، بصیرت‌افزایی و روشنگری است تا ملت فریب دشمنان را نخورد و از آنان پیروی نکند.

حادثه خونین انفجار تروریستی در میان عزاداران تاسوعای حسینی یازده سال پیش در روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه ۱۳۸۹ هنگامی که دسته‌های سینه زنی در حال عزاداری و حرکت به سمت مسجد و اقامه نماز ظهر بودند رخ داد.

این حادثه در نزدیکی مسجد امام حسین (ع) و میدان فرمانداری چابهار (میدان شهدای تاسوعای حسینی) توسط یکی از گروهک‌های تروریستی به وقوع پیوست و ۴۰ نفر از اقشار مختلف شیعه و سنی و پیروان راستین سرور و سالار شهیدان در خون خود غلتیدند و به قافله شهدای اسلام پیوستند و ۹۵ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

مراسم یادواره شهدا با اجرای سرود و سخنرانی و مداحی برای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز همراه بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار