فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: دشمنان با ایجاد التهاب در فضای کشور و تفرقه در طول تاریخ با شیوه‌های گوناگون سعی در ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران داشته‌اند و جنگ امروز نظام سلطه علیه ما جنگ تمام عیار اقتصادی است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  سردار احمد شفائی فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در یازدهمین یادواره شهدای حادثه تروریستی چابهار گفت: ارزش‌ها پایه و اساس فرهنگ جوامع را شکل می‌دهد و اهمیت و جایگاه این ارزش‌ها به نحوی است که هر ملتی هویت و حیات کشور خود را مدیون توجه و انتقال این ارزش‌ها به نسل‌های آینده می‌داند.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: در جامعه ارزشمند ایران اسلامی به مراتب بیشتر از سایر ملت‌ها ارزش‌های اصیل و ارزشمندی، چون جهاد، ایثار و گذشت وجود دارد که در طول تاریخ در شکل‌گیری ایران اسلامی و سرافراز همیشه مورد بحث بوده است.

وی گفت: فرهنگ ایثار و گذشت محدود و منحصر به امت اسلام و مردم ما نیست و در همه ملل از ابتدای تاریخ تاکنون بحث ایثار و از خودگذشتگی مورد توجه ملت‌ها بوده، ولی در فرهنگ ناب اسلامی در طول تاریخ ارزشمند اسلام در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی احیا شد.

سردار شفائی گفت: امت اسلام با تکیه بر فرهنگ ایثار، گذشت، شهامت، شهادت، فداکاری و ایستادگی به فضل الهی در طول تاریخ توانسته توفیقاتی کسب کرده و بر دشمن غلبه و مشکلات را یکی پس از دیگری مرتفع کند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در خصوص جایگاه شهادت و ایثار گفت: خداوند می‌فرماید کسی که در راه خدا شهید شد مرده مپندارید و آن‌ها زنده هستند و در محضر الهی روزی می‌خورند و حضرت امام خمینی (ره) نیز فرموده‌اند هر ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد و همچنین امام خامنه‌ای همواره تاکید دارند که باید یاد و خاطره شهدا و شهید را گرامی بداریم.

وی  گفت: اسلام با فرهنگ شهادت پیروز و دین مبین اسلام با فرهنگ ایثار تثبیت شد؛ اسلام با توجه و اهتمام مسلمین به این فرهنگ غنی توسعه پیدا کرده و در مقابل همه دشمنان قسم خورده ایستاده است. در طول انقلاب هم همین اتفاق افتاده و در هر مقطعی از این عمر ارزشمند ۴۳ ساله انقلاب به این امر توجه داشتیم پیروز میدان بودیم و هر کجا عقب نشستیم عرصه را واگذار کردیم.

سردار شفائی گفت: حرمت خانواده معظم شهدا و حفظ جایگاه پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت یک وظیفه برای همه مسلمین عالم است و ما نیز گرد هم جمع شده‌ایم تا یاد و خاطره این شهدای گرانقدر را گرامی بداریم و جنایت‌های مزدوران جیره‌خوار نظام سلطه را بازخوانی کنیم. شهدای شیعه و سنی تاسوعای حسینی سال ۸۹ چابهار مدال افتخار سیستان و بلوچستان هستند و باید هر سال یاد و خاطره آن‌ها گرامی داشته شود.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: دشمنان در طول تاریخ با شیوه‌های گوناگون سعی در ضربه زدن به اسلام و انقلاب داشته‌اند؛ باید نسل امروز و آینده بدانند که چه اتفاقی در جهان اسلام رخ داده و چه افرادی فتوا و مجوز صادر کردند که این حوادث تروریستی رخ دهد. مسئولین، علمای شیعه و سنی، فرهنگیان و اساتید باید این درس شهادت و شجاعت را به نسل‌های بعدی منتقل کنند.

وی  گفت:ما امروز به صورت جدی وارد یک جنگ ناخواسته با نظام سلطه شده‌ایم.

وی گفت: استکبار از همان روز‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی با همه ظرفیت سعی در ضربه زدن انقلاب اسلامی داشت، ولی امروز اقدام و شیوه آنان متفاوت شده و پیوسته ه تحریم و تهدید اصرار دارند و به عبارتی جنگ امروز جنگ تمام عیار اقتصادی است.

سردار شفائی گفت  : این جنگ مانند جنگ نظامی فرمانده و ساز و برگ و ساختار دارد و هدف اصلی آن سفره‌های مردم است؛ اما با روی کار آمدن دولت انقلابی و همراهی مردم صبور و مقاوم و بصیر این مسیر دشمنان ما نیز به بن بست ختم می‌شود.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان  گفت: جنگی که در کنار جنگ اقتصادی این روز‌ها با شدت بیشتری در جریان بوده جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی است؛ هر چند محدود به این زمان نبوده و در گذشته هم وجود داشته، اما امروز با برنامه‌ریزی و اقدام پیچیده که در طول تاریخ سابقه نداشته علیه ایران در جریان است.

وی  گفت: شبکه‌های متعدد فارسی زبان با هدف تاثیرگذاری بر مردم بصیر و انقلابی ما شبانه‌روزی فعال هستند؛ این شبکه‌ها جدای از سایر رسانه‌ها و ظرفیت‌های مجازی و با هزینه‌ای کلان و به صورت مجانی محتوای مسموم را نشر می‌دهند. هدف آن‌ها از این اقدامات آلوده کردن ذهن مردم، ملتهب کردن فضای کشور و وارد کردن اضطراب و ناامید کردن مردم از انقلاب است. با روشنگری بین نسل جوان باید بصیرت را افزایش دهیم و علاوه بر آن به افزایش بصیرت خود اهتمام داشته باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار