سفیر تایوان در آمریکا گفت مقامات این جزیره قصد دارند روابط اقتصادی خود با لیتوانی را با حسن نیت تعمیق کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پکن در نوامبر پس از افتتاح دفتر نمایندگی تایوان در لیتوانی روابط دیپلماتیک خود با این کشور را کاهش داد.

به گفته منابع خبری در پی این اقدام چین، ۱۹ نفر از کارمندان سفارت لیتوانی به همراه خانواده هایشان روز چهارشنبه در پاسخ به اقدامات اخیر چین، پایتخت این کشور را ترک کردند.

هیسائو بیخیم، نماینده تایوان در آمریکا در این باره گفت: مایه تاسف است که دیپلمات‌های لیتوانی مرعوب سیاست‌های چین شده اند.

هیسائو ادامه داد: ما آنچه در توان داشته باشیم از جنبه تعمیق روابط دیپلماتیک و اقتصادی با لیتوانی انجام خواهیم داد. تلاش می‌کنیم تمامی روابط ما با این کشور در چرخه حسن نیت و حمایت از یکدیگر باشد. روابط ما با آمریکا در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای تقویت شده و واشنگتن برای خرید تسلیحات نظامی کمک‌های زیادی به ما کرده است.

مقامات لیتوانی اعلام کرده اند کارمندان سفارت این کشور در چین قرار است فعلاً از راه دور کار کنند. شنیده‌ها حاکیست چین قرار است لیتوانی را به دلیل افتتاح دفتر نمایندگی در تایوان از لحاظ اقتصادی و تعاملات تجاری تحت فشار قرار دهد.

در سال‌های اخیر آمریکا بار‌ها اعلام کرد خود را متعهد به دفاع از تایوان می‌داد و در صورت هر گونه درگیری میان چین و تایوان، از تایپه حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار