مدیرکل اداره هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص نیمی از بودجه تئاتر کشور به استان ها خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، آشنا مدیرکل اداره هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر دیروز چهارشنبه در آئین اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر استان زنجان، گفت: امسال ۵۰ درصد بودجه تئاتر در کشور برای تولید آثار نمایشی به استان‌ها اختصاص یافته است.

او افزود: سیاست امسال ما  پیگیری بازگشایی سالن‌های نمایش و حمایت از هنرمندان استانی بوده است.

مدیرکل اداره هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تئاتر ضعف‌ها و مشکلاتی دارد و علت این ضعف آن است که فرهنگ و هنر در کشور ما در اولویت نیست و این مهم در بودجه ریزی، سیاست گذاری قابل مشاهده است.

آشنا بااشاره به اینکه بودجه فرهنگ و هنر کم است، گفت: زیرساخت ها، ابزار و امکانات ما متناسب با ظرفیت‌ها و تعداد هنرمندان نیست.

او با بیان اینکه تئاتر را وارد سبد خانوار نکرده ایم، ادامه داد: مخاطب تئاتر در کشور کم است و لازم است مخاطب عام را به سمت تئاتر بکشانیم.

مدیرکل اداره هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر بر اساس تاریخچه، هویت ایرانی اسلامی و معضلاتی که در جامعه شاهد آن هستیم تئاتر تولید کنیم حتما این هنر وارد سبد خانوار خواهد شد.

آشنابابیان اینکه امروز هنر تئاتر در همه جای کشور جاری و زنده است، افزود: این نشان دهنده آن است که به تئاتر به عنوان یک فرصت نگاه می‌شود.

او گفت: امروز سیاست ما این است که هر تعداد نمایشنامه که مبتنی بر جغرافیا، مرز و بوم، مشاهیر، مفاخر، شهداء و کلا همه آثاری که در چارچوب اداره هنر‌های نمایشی باشد، از آن‌ها در چاپ و تولید آثار نمایشی حمایت می‌کنیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.