مدیر ارتباط با جامعه و همکاری‌های علمی دانشگاه فرهنگیان گفت: در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی در راستای ماموریت گرایی حرکت می‌کند.

نبوی، مدیر ارتباط با جامعه و همکاری‌های علمی دانشگاه فرهنگیان  در  گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود تاکید دارند که دانشگاه‌ها باید به سمت ماموریت گرایی حرکت کنند.

او افزود: در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر و دانشگاه‌های نظامی و برخی از دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی در راستای ماموریت گرایی فعالیت می‌کنند.

نبوی تصریح کرد: تمام دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی در وزارت آموزش و پرورش اشتغال به کار خواهند داشت و متناسب با ماموریت‌های معلم در وزارت آموزش و پرورش به تربیت نیرو می‌پردازند.

مدیر ارتباط با جامعه و همکاری‌های علمی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در راستای ماموریت گرایی حرکت و فعالیت می‌کند؛ بنابراین با توجه به آموزش‌های حرفه‌ای و آموزش‌های پژوهش محور که در دانشگاه فرهنگیان انجام می‌شود، دانشجو معلمان ما در آینده به عنوان پژوهشگر و پژوهنده فعال و توانمند در وزارت آموزش و پرورش مشغول به کار خواهند شد تا به تربیت نیرو‌های خلاق بپردازند.

نبوی گفت: در حال حاضر ارتباط دانشگاه با صنعت وجود دارد، منتهی در برخی دانشگاه‌ها پررنگ و در برخی دیگر کمرنگ است. ارتباط دانشگاه با صنعت باید در دل دانشگاه به عنوان یک ماموریت تعریف شود؛ بنابراین هرچه ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها بیشتر باشد مسائل مشکلات هر دو بهتر حل خواهد شد.

او اضافه کرد: ارتباط دو نهاد دانشگاه و صنعت و دستگاه‌های اجرایی باید بیشتر شود، برای مثال اگر در یک شرکت دولتی نیروی مهندس جذب می‌شود باید دقیقا ماموریت خود را بداند تا متناسب با آن دانشگاه بتواند به تربیت نیروی انسانی اقدام کند و آن‌ها بتوانند در مشاغل گوناگون فعالیت کند.

مدیر ارتباط با جامعه و همکاری‌های علمی دانشگاه فرهنگیان گفت: همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند و در راس برنامه‌های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم وجود دارد؛ بنابراین دانشگاه‌ها باید به سمت ماموریت گرایی حرکت کنند تا از همان ابتدای پذیرش دانشجو توانمندی‌ها را در جهت رفع مشکلات جامعه شناسایی کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.